حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

افتتاح راه‌آهن کرمانشاه-خسروی تا ۱۴۰۴

افتتاح راه‌آهن کرمانشاه-خسروی تا ۱۴۰۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تأمین اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی راه‌آهن کرمانشاه به خسروی از بهره‌برداری این پروژه مهم ریلی کشور تا سال یک هزار و ۴۰۴ خبر داد.

رامین الماسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی از جمله پروژه‌های بسیار مهم کشور و استان کرمانشاه است که می‌تواند نقش بسزایی را در رونق اقتصادی و گردشگری استان ایفا کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه که طی سال‌های گذشته به دلیل‌عدم تأمین اعتبار کامل سرعت اجرای آن کاهش یافته است. 

الماسی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای تأمین منابع مالی پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی تصریح کرد: با تأیید مقام معظم رهبری و تصویب هیأت دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه مهم ریلی اختصاص یافته است که این مبلغ به‌صورت قطعی تخصیص خواهد یافت. 

وی ادامه داد: پس از تصویب اعتبار لازم برای پروژه مهم ریلی کرمانشاه به خسروی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه حضور یافتند و آخرین وضعیت این پروژه مهم را مورد بررسی قرار دادند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی می‌تواند خط ریلی کشورمان را به عراق متصل کند و با توجه به فعالیت دو پایانه مرزی خسروی و پرویزخان سطح روابط تجاری دو کشور را ارتقا دهد و علاوه بر آن زمینه حمل و نقل مطلوب زائران اربعین حسینی را مهیا کند. 

الماسی خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین اعتبار راه‌آهن کرمانشاه به خسروی عملیات اجرایی این پروژه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد که می‌تواند با جذب نیروی انسانی مورد نیاز، بیکاری استان کرمانشاه را رفع و فرصت‌های اشتغال بسیاری را رقم بزند. 

وی عنوان کرد: فرآیند جذب نیروی انسانی برای پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی با اولویت نیروهای بومی خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته این پروژه مهم ملی تا سال یک‌هزار و ۴۰۴ آماده بهره‌برداری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از