حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
افزایش ۳۶ درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه
معاون سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه عنوان کرد:

افزایش ۳۶ درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه گذشته، شاهد افزایش ۳۶ درصدی جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کرمانشاه هستیم.

سیروس نوروزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوبی که در وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است به شکل مستمر و یکنواخت نهاده‌های مورد نیاز تأمین شده و هیچ‌گونه کمبودی در ارتباط با تأمین نهاده‌ها در حوزه پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار نداریم.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه به موقع عرضه شده و مرغداری‌ها نهاده‌های مورد نیاز خود را به طور کامل خریداری کرده‌اند و در حال حاضر هیچ مشکلی از لحاظ کمبود تأمین نهادهای دامی ذرت و سویا وجود ندارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت یک واحد تولید جوجه‌ریزی در استان کرمانشاه و تأمین بخشی از نیاز استان، برای پوشش کامل تقاضا از استان‌های دیگر نیز جوجه یک‌روزه خریداری می‌شود؛ به همین دلیل نه‌تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور با کمبودی روبه‌رو نیستیم، در مواقعی که تولید داخلی اندکی کاهش یافته، با واردات تخم مرغ نطفه‌دار این کمبود به‌سرعت جبران شده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: با تأمین جوجه یک‌روزه، هیچ‌گونه کمبود مرغی در بازار مشاهده نمی‌شود و در ماه گذشته نیز کمبود مرغ نداشتیم.

نوروزی با اشاره به هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید ماهانه جوجه‌ریزی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون، تولید استان از این هدف پیشی گرفته و به طور متوسط ماهانه ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار قطعه جوجه تولید شده است.

وی در ادامه افزود: با همکاری مرغداری‌های سطح استان و اتحادیه‌ها، علی‌رغم نوساناتی که در بازار و قیمت‌ها وجود داشت توانستیم با اتخاذ تدابیر مدیریتی مؤثر و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف، بازار را مدیریت کنیم که خوشبختانه نتیجه آن ثبات بازار در ۶ ماه گذشته بوده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در ۶ ماهه گذشته، شاهد افزایش ۳۶ درصدی جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم؛ این افزایش تولید، در کنار تقاضای بالای مصرف‌کنندگان برای گوشت مرغ، نشان از رشد قابل توجه سرانه مصرف این محصول در استان دارد.


 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از