حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

اقدام جهادی استاندار در گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب

اقدام جهادی استاندار در گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب

فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به حمایت دولت در عملیات جهادی گازرسانی به روستاهای این شهرستان گفت: در مدت کمتر از پنج ماه با فعالیت ۱۴ گروه پیمانکاری ۸۰ روستای منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، صدراله بابلی در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب با بیان اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل قیاس با گذشته نیست، اظهار داشت: در همین منطقه دشت ذهاب حدود 100 روستا وجود دارد که تعداد پنج روستا خالی از سکنه است.

 

فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه دشت ذهاب قریب به 14 هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، افزود: در این منطقه 62 روستا دارای دهیاری و 32 روستا فاقد دهیاری است.

 

وی با اشاره به مزایای اجرای سامانه گرمسیری، گفت: در گذشته در دشت ذهاب بیش از هفت هزار هکتار زمین دیم وجود داشت و تنها حدود پنج هزار هکتار زمین آبی وجود داشت که اکنون ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دشت ذهاب به سامانه گرمسیری متصل شده‌اند و در زمینه کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی شاهد رشد بالایی بوده‌ایم.

 

بابلی با اشاره به تولید 100 هزار تنی گندم در شهرستان و همچنین تولید بیش از 80 هزار تن چغندرقند، خاطرنشان کرد: در هفته‌های آتی برنامه‌ای برای تکمیل سامانه گرمسیری خواهیم داشت که قرار است حدود 21 هزار هکتار از اراضی شهرستان سرپل‌ذهاب به سامانه متصل شوند که همه این موارد نشان دهنده تلاش و پیگیری مجاهدانه استاندار کرمانشاه است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت هفت مجمتع آبرسانی، افزود: عملیات آب‌رسانی به 96 روستا با بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه محرومیت‌زدایی انجام می‌شود که این هم یکی از نگاه‌های ویژه و تحولی دولت آقای رئیسی است.

 

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی 200 کیلومتر راه روستایی دشت ذهاب در حال روکش آسفالت است که تا پایان ماه به اتمام می‌رسد و برای آن تخصیص 60 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

 

پروژه سد هواسان به چهار هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه سدهواسان در روستاهای سرقلعه و جگیران اشاره کرد و گفت: پروژه سد هواسان سال 96 آغاز شد که باید تا سال 99 به اتمام می‌رسید و اکنون با 400 میلیارد تومان هزینه تقریباً 10 درصد پیشرفت فیریکی داشته که برای تکمیل آن چهار هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

 

بابلی با اشاره به اینکه پروژه سد هواسان سه چهار ساله است، گفت: اگر این پروژه تأمين اعتبار شود حدود  دو هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در گذشته تعداد 13 روستا پس از ده سال از نعمت گاز برخوردار شدند، افزود: در پروژه گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب با به‌کارگیری تعداد هفت پیمانکار و 14 اکیپ کاری طی کمتر از پنج ماه با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد عملیات گازرسانی به 80 روستا انجام گرفت.

 

بابلی در پایان از استاندار کرمانشاه خواستار پیگیری بازگشایی مرز تیله‌کوه شد و گفت: بازگشایی کامل مرز تیله‌کوه به‌عنوان مطالبه جدی مردم مطرح است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از