حالت تاریک
امام جمعه اسلام آبادغرب تأکید کرد:

لزوم توجه ویژه مسئولان به یادمان مرصاد

لزوم توجه ویژه مسئولان به یادمان مرصاد

امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه آن‌گونه که باید و شاید به یادمان مرصاد توجه نشده، گفت: ضروری است مسئولان این یادمان را به شأن و منزلت واقعی خود برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام روح‌الله زمانی امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اسلام‌آبادغرب، ضمن ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره یک‌هزار و 280 شهید شهرستان، اظهار داشت: دفاع مقدس در استان کرمانشاه و به‌ویژه در شهرستان اسلام‌آبادغرب از همه جا مقدس‌تر است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت تنها شهید اروپایی عملیات مرصاد شهید «کمال کورسل»، افزود: بسیاری از عملیات‌های نادر و کم‌نظیر در دفاع مقدس و نیز عملیات شکوهمند مرصاد در این شهرستان اتفاق افتاد.

 

وی در ادامه خطاب به استاندار کرمانشاه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعاً آن‌گونه که باید و شاید به یادمان مرصاد توجه نشده البته خبرهای رسیده حاکی از آن است که قرار است یادمان مرصاد را به شأن، جایگاه و منزلت واقعی خود برسانند بنابراین از مسئولان تقاضا داریم که در رسیدگی به این امر مهم اهتمام لازم را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام زمانی در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین، تصریح کرد: امسال حجم عظیمی از زوار از مرز خسروی راهی کربلا شدند.

 

افزایش ۲ برابری شمار موکب‌های اربعین در اسلام‌آبادغرب

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به افزایش دو برابری موکب‎‌‌ها در شهرستان، گفت: در ایام اربعین تعداد ۵۳ موکب مردمی و دولتی در شهرستان برپا بود.

 

  وی ضمن قدردانی از مسئولان استان، گفت: این کار عظیم مایه افتخار است و قطعاً اتفاقی نبوده و با زحمات و تلاش‌هایی که دوستان به‌ویژه در مبحث ایجاد امنیت پایدار در ایام اربعین کشیدند اعتماد مردم برای تردد از مرز خسروی افزایش یافت.

 

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اینکه بعضی از زیرساخت‌های اربعین باید فرهنگی باشد، گفت: به‌عنوان مثال مسجدی در حاشیه کمربندی اسلام‌آبادغرب وجود دارد که سالیان سال منتظر تخصیص اعتباری حدود یک میلیارد تومان است اگر این اعتبار فراهم شود می‌توان از این مسجد به‌عنوان زائرسرا نیز استفاده کرد که البته شهرداری قول مساعد داده‌ این کار را با اعتبار حداقلی به سرانجام برساند البته در عمران و بهسازی مساجد نیمه‌کاره نیز از اداره اوقاف توقع داریم که رسیدگی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی مرز شوشمی نیز یکی دیگر از افتخارات و کارهای بسیار خوبی است که استاندار محترم آن را به انجام رساند.

 

حجت‌الاسلام زمانی افزود: در باب مسائل فرهنگی نیز باید به یادمان شهدای گمنام اشاره کنیم که بیش از ۱۵ سال است شهدایی غریبانه و مظلومانه در آنجا دفن شده‌اند البته مسیر این یادمان به‌گونه‌ای است که هر کسی نمی‌تواند به راحتی به آنجا برود مگر اینکه به  یک کوهنوردی انجام دهد البته بخشی از این مسیر با عنایات نماینده مردم تسهیل شده است که امیدواریم باقی‌مانده مسیر دسترسی نیز به سرانجام برسد.

 

وی گفت: ما با دو روی سکه در شهرستان مواجه هستیم از یک سو شاهد ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف هستیم از جمله ظرفیت‌های عمرانی، هنری، ورزشی و علمی که حتی رتبه چهارم کنکور را در این شهرستان داشته‌ایم، از سوی دیگر شاهد بیکاری و آسیب‌های اجتماعی، قتل قصاص و بسیاری از مسائل دیگر هستیم.

 

مطالبات گندمکاران به زودی پرداخت شود

 

حجت‌الاسلام زمانی افزود: در ارتباط با جهاد کشاورزی گندمکاران همچنان منتظر پرداخت مطالبات خود هستند.

 

وی ادامه داد: در ارتباط با نهضت ملی مسکن در اسلام‌آباد غرب قضایای مفصلی وجود دارد که به چند نکته بسنده می‌کنم و البته پیشنهاد می‌کنیم که پیمانکاران را در این قسمت حذف کنند زیرا تجربه‌ای که ما در شهرستان‌های دیگر داشته‌ایم نشان می‌دهد به جای استفاده از پیمانکاران بهتر است کار را به دست خود مردم بسپاریم.

 

به گفته امام جمعه اسلام‌آبادغرب، مردم با سلیقه خود با کیفیت بهتر و سرعت بیشتری می‌توانند کار را به سرانجام برسانند، پس بهتر است تسهیلات مسکن در اختیار خود مردم قرار بگیرد.

 

حجت‌الاسلام زمانی خطاب به مدیرکل آموزش پرورش به خلا مدیریتی در این شهرستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس اسلام‌آبادغرب از ابتدای سال تحصیلی تاکنون مدیر و معاون ندارند.

 

ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی مدیران در انتخابات پیش‌ رو

 

وی گفت: در بحث انتخابات اصل بی‌طرفی باید توسط مدیران و مجریان لحاظ شود زیرا اگر قرار است بنر یکی از کاندیداها در بعضی از نقاط شهر دیده شود باید اجازه دهیم تبلیغات دیگر کاندیداهای نمایندگی نیز به همین صورت آغاز شود یا اینکه آن کاندید محترم هم بنرهای تبلیغاتی خود را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب در پایان به مواردی همچون زیرمیزی گرفتن، بحث‌های سرمایشی و گرمایشی مراکز درمانی و بحث عدم پرداخت کارانه پرستاران و استخدام پرستاران اشاره کرد و خواستار بررسی آنها شد.

لینک کوتاه خبر

برچسب ها

نظر / پاسخ از