حالت تاریک
Logo
یکشنبه, 29 مهر 1403
بازار پکیج در ایران رونق دارد
رئیس اتحادیه شوفاژکاران کرمانشاه:

بازار پکیج در ایران رونق دارد

رئیس اتحادیه شوفاژکاران کرمانشاه گفت: بازار پکیج در ایران رونق دارد و تولیدات داخلی در این زمینه با کیفیت بالا عرضه می‌شوند؛ اما متأسفانه، حوادث ناشی از گازگرفتگی یا مرگ خاموش همچنان جان بسیاری از شهروندان را می‌گیرد.

علی‌اکرم ملکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای خانه‌ها، نه‌تنها در صرفه‌جویی انرژی نقش دارد، بلکه به اقتصاد خانواده‌ها نیز کمک می‌کند. 

رئیس اتحادیه شوفاژکاران کرمانشاه بر اهمیت انتخاب سیستم‌های گرمایشی کارآمد در ساختمان‌های مسکونی تأکید کرد و افزود: در ساختمان‌های چند واحدی، استفاده از سیستم حرارت مرکزی یا موتورخانه، به‌دلیل صرفه اقتصادی و کارایی بیشتر، گزینه بهتری است. 

وی در مورد نصب پکیج در بالکن منازل، هشدارهایی را مطرح کرد و گفت: نصب پکیج در داخل خانه‌های چند واحدی، می‌تواند مشکلاتی از جمله مصرف اکسیژن داخل خانه و ایجاد مشکلات تنفسی برای ساکنان، به‌ویژه در صورت دوجداره بودن پنجره‌ها ایجاد کند. 

ملکی با هشدار در مورد خطرات بالقوه ناشی از نصب نادرست پکیج در محیط‌های سربسته، بر نقش حیاتی طراحان ساختمان در پیشگیری از این خطرات تأکید کرد و افزود: طراحان ساختمان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. 

رئیس اتحادیه شوفاژکاران کرمانشاه در مورد مصرف انرژی در ایران، گفت: کشور ما جزو کشورهای پرمصرف در این حوزه است و استانداردهای مصرف انرژی را فراتر رفته‌ایم؛ به همین دلیل، همیشه با کمبود انرژی مواجه هستیم. 

وی صرفه‌جویی و انتخاب سیستم‌های مناسب مصرف انرژی، به‌ویژه در سیستم‌های گرمایشی را راهکاری ضروری برای کنترل این وضعیت دانست. 

ملکی خاطرنشان کرد: سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز در تلاش است تا با فرهنگ‌سازی و بهبود سیستم‌های انرژی بر در ساختمان‌ها، به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند. 

رئیس اتحادیه شوفاژکاران کرمانشاه خاطرنشان کرد: انتخاب نادرست سیستم‌های گرمایشی یا استفاده نادرست از آن‌ها، می‌تواند منجر به اتلاف انرژی شود و نیاز به آگاهی‌رسانی عمومی در این زمینه وجود دارد. 

وی بر اهمیت حساسیت و دقت در انتخاب سیستم‌های گرمایشی تأکید دارد، به گونه‌ای که علاوه بر بهینه بودن مصرف انرژی، سلامت خانواده‌ها نیز تضمین شود. 

رئیس اتحادیه شوفاژکاران کرمانشاه در پایان گفت: بازار پکیج در ایران رونق دارد و تولیدات داخلی در این زمینه با کیفیت بالا عرضه می‌شوند؛ اما متأسفانه، حوادث ناشی از گازگرفتگی یا مرگ خاموش همچنان جان بسیاری از شهروندان را می‌گیرد. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از