حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
بانک‌ها در زمان طلایی تسهیلات پرداخت کنند
استاندار کرمانشاه:

بانک‌ها در زمان طلایی تسهیلات پرداخت کنند

استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید به موقع و در زمان طلایی اعتبارات را جذب و به مردم پرداخت کنند زیرا ارزش ریالی پول با توجه به تورم، هر سال کمتر می‌شود بر همین مبنا نباید تعلل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی عصر امروز یک‌شنبه در هشتمین جلسه بررسی عملکرد تسهیلاتی استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: میانگین پرداختی دستگا‌ه‌ها و بانک‌های عامل در سال ۱۴۰۲، ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده اما متأسفانه در سال ۱۴۰۳ کمتر از میانگین کشوری بوده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات کشور در سال ۱۴۰۳ افزود: امسال در اردیبهشت که شهادت آیت‌الله رئیسی رخ داد و فرآیندهای ابلاغی به تأخیر افتاد با توجه به وضعیت بیکاری، آسیب بیشتری متوجه استان شد.

وی گفت: با توجه به اینکه از نیمه سال عبور کرده‌ایم باید تعاملات برون‌استانی را افزایش دهیم و با همکاری مشترک دستگاه‌های اجرایی نامه‌نگاری‌های لازم برای دریافت تسهیلات ابلاغی مصوب انجام شود.

صحرایی بیان کرد: نکته مهم، تشکیل پیش جلسات با مدیرکل و دبیر تسهیلات تبصره ۱۸ استان است که در این راستا باید فعالیت دبیرخانه‌ای تقلیل پیدا کند و در جلسات سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی نتایج مهم بیان شود و از ارجاعات غیرضروری پرهیز شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید به موقع و در زمان طلایی اعتبارات را جذب و به مردم پرداخت کنند زیرا ارزش ریالی پول با توجه به تورم، هر سال کمتر می‌شود بر همین مبنا نباید تعلل کرد.

تاکنون ۴۲ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است 

عبدالوحید محمدی نیز در این جلسه اظهار داشت: طبق گزارشات استان کرمانشاه از محل اعتبارات جز ۳ و ۴ سال ۱۴۰۲ با ۶۰ درصد پرداختی بالاتر از میانگین کشوری بوده و رتبه ۱۲ را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: تاکنون ۴۲ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۳ پرداخت شده که دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید نظام‌مسائل را بررسی و احصا کنند که تا مدت باقی‌مانده از سال بتوانند مابقی اعتبارات را جذب و به متقاضیان پرداخت کنند.

وی گفت: بانک‌های عامل باید هرچه سریع‌تر تعهدات خود را نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تکمیل کنند، زیرا عملکرد بانک‌ها در این زمینه قدم بسیار مهمی در راستای تحقق شعار سال است.

امور روستایی کرمانشاه حائز مقام اول در جذب اعتبارات

 محمدجواد خجسته نیز در این جلسه اظهار داشت: از ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی، استان کرمانشاه در جذب اعتبارات رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل امور روستایی استاندار کرمانشاه افزود: پنج بانک کشاورزی، ملت، رسالت، مهر و پاسارگارد مسئول پرداخت اعتبارات بوده‌اند.

وی ضمن گلایه از عملکرد بانک‌های عامل، گفت: پرداختی بانک رسالت صفر و بانک‌های پاسارگاد و مهر هر کدام یک فقره بوده است.

در این جلسه مسئولان ادارات بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از دریافت آخرین تسهیلات جز ۳ و ۴ تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه دادند.

لازم به ذکر است؛ پرداختی بسیج سازندگی، امور روستایی، بنیاد برکت و بنیاد علوی بالاتر از میانگین کشوری بود و بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، امور عشایری، زندان‌ها، جهاد دانشگاهی، صندوق نوآوری، فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کمتر از میانگین کشوری بودند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از