حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
اختیارات محدودی برای ترغیب سرمایه‌گذاران داریم
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

اختیارات محدودی برای ترغیب سرمایه‌گذاران داریم

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: برای تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، مجموعه اداری استان‌ها اختیارات محدودی دارند.

عبدالوحید محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در رابطه با ایجاد مزیت‌های متعدد برای سرمایه‌گذاران در استان کرمانشاه، اظهار داشت: برای تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، مجموعه اداری استان‌ها اختیارات محدودی دارند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تعریف مزیت‌های اقتصادی در سطح کلان کشور صورت می‌گیرد، گفت: استان‌ها وظیفه دارند تا با شناسایی و بهره‌برداری بهینه از این مزیت‌ها، بستر مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کنند؛ ما در استان کرمانشاه متعهدیم تا با تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مطلوب، از مزیت‌های تعریف شده در سطح ملی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

محمدی با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از مزیت‌هایی که استان کرمانشاه دارد قرارگیری تعدادی از شهرستان‌های استان در مناطق محروم کشور است و این موضوع مشوق‌های ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه استانداری به طور مستقیم در تعریف مزیت‌های اقتصادی نقش ندارد، اظهار داشت: با این حال، مجموعه استانداری و ادارات‌کل استان می‌توانند در مباحث قانونی و اجرایی نقش مهمی در تسهیل‌گری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مجموعه اداری استان کرمانشاه در قانون بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای، از طریق هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر ایجاد مزیت برای رغبت سرمایه‌گذاری در استان است، لذا اگر مزیت‌ها در قانون‌گذاری تصویب شود قابل اجرا در استان است در غیر این صورت استان اختیاری در تعریف مزیت‌های جدید ندارد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در رابطه با بخشودگی‌های مالیاتی و و تأمین اجتماعی، با اشاره به ماهیت قانونی و کلان این موضوع، اظهار داشت: با توجه به اینکه قوانین مرتبط با مالیات و تأمین اجتماعی در سطح ملی تصویب می‌شوند، امکان اعمال تغییرات در این حوزه توسط دستگاه‌های استانی وجود ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در استان کرمانشاه برای ترغیب سرمایه‌گذاران در حال انجام است، ایجاد زیرساخت‌های متعدد در شهرک‌های صنعتی است که در تسریع اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی نقش حائز اهمیتی دارد. 

محمدی در پایان گفت: دومین امتیاز مهم استان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران وجود منطقه آزاد قصرشیرین است که طبق قانون امتیازات و مزایای ویژه‌ای اعم از تخفیفات گمرکی و...‌ برای صادرات، واردات و سرمایه‌گذاران برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از