حالت تاریک
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه:

برنامه‌های روز ملی کرمانشاه نباید محدود باشد

برنامه‌های روز ملی کرمانشاه نباید محدود باشد

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روز ملی کرمانشاه نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است، گفت: برنامه‌های روز ملی کرمانشاه نباید محدود باشد.

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته پنج مردادماه همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است تا بتوانیم از این فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و معرفی استان به کشور استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: در مورد سالروز عملیات مرصاد تاکنون کار فاخر و در شأن این عملیات بسیار مهم و تأثیرگذار صورت نگرفته است با وجود اینکه سال ۶۷ اتفاقات مهمی رقم می‌خورد اما روایت درستی از سوژه‌ها رخ نداده است.

آزادی تصریح کرد: در جریان عملیات گروهک منافقین جنایات بسیاری در شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آبادغرب رخ می‌دهد و شهدای بسیاری در این واقعه جان خود را از دست می‌دهند اما تاکنون آمار شهدا به‌درستی مشخص نیست و نهادهای مربوطه آمارهای متفاوتی را ارائه می‌دهند و نقش ارتش، سپاه، هوانیروز و پدافند هوایی به درستی تبیین نشده است.

وی ادامه داد: روز ملی کرمانشاه نباید مختص به یک برنامه محدود مانند برگزاری یادواره در یادمان مرصاد محدود باشد بلکه باید شاهد برگزاری مجموعه‌برنامه نشاط‌آفرین در استان کرمانشاه باشیم اما متأسفانه سرمایه‌گذاری خاصی روی این موضوع انجام نگرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: در حوزه عملیات مرصاد یک کتاب شاخص و ویژه تاکنون تهیه و تدوین نشده و دشمن با استفاده از خلأ‌ فرهنگی موجود بحث اعدام‌های سال ۶۷ را مطرح می‌کند و رهبر انقلاب تذکر می‌دهند که نباید اجازه دهیم جای شهید با جلاد تغییر کند.

آزادی خاطرنشان کرد: وقتی پنجم مردادماه به نام روز ملی کرمانشاه نام‌گذاری می‌شود باید محوریت تمام اقدامات مانند افتتاح پروژه‌ها و جشن‌ها منتهی به روز ملی کرمانشاه باشد و برنامه‌های تبیینی و نشاط‌آور در سطح جامعه برگزار شود و ظرفیت‌ها و چهره‌های فرهنگی و نخبگان استان را معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: برای بزرگداشت روز ملی کرمانشاه باید تمام بخش‌های دولتی و خصوصی پای کار بیایند و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و این در حالی است که بودجه‌های فرهنگی تا شهریورماه تخصیص نمی‌یابد و ۶ ماهه ابتدایی سال عملاً دستگاه‌های فرهنگی با مشکل مواجه‌اند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از