حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره شعر بازی‌دراز در هفته دفاع مقدس

برگزاری جشنواره شعر بازی‌دراز در هفته دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: فراخوان شرکت در جشنواره شعر بازی‌دراز اعلام خواهد شد و در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

خسرو تمری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: بازی‌دراز یکی از نقاط استراتژیک در ارتفاعات سرپل‌ذهاب و استان کرمانشاه و یکی از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس، به‌عنوان نقطه اوج رشادت‌طلبی و ایثار ملت حماسه‌ساز ایران به شمار می‌رود.

 

 

وی افزود: باید از بازی‌دراز به‌عنوان اوج حماسه‌آفرینی‌های مردمان دیار زاگرس و شهرستان سرپل‌ذهاب و استان کرمانشاه یاد کرد، مردم این منطقه توانستند با اتکا به خداوند و مجاهدت، ایثار و فداکاری حماسه‌های متعددی از جمله عملیات غرورآفرین بازی‌دراز را رقم بزنند.

 

 

تمری تصریح کرد: در جریان عملیات بازی‌دراز نیروهای بسیج مردمی، ارتش و سپاه حضور داشتند و یک عملیات پبچیده و استراتژیک با اراده مردمی به شکل موفقیت‌آمیزی شکل گرفت و دشمن شکست خورد.

 

 

وی تاکید کرد: ثبت و ضبط این حماسه‌های غرورآفرین و انتقال ارزش‌های آن به نسل جوان و آینده‌دار کشور، یک وظیفه حتمی است که باید به آن بپردازیم.

 

 

 تمری گفت: یکی از ابزارهای فرهنگی و هنری که می‌تواند نقش مهمی در انتقال این ارزش‌ها ایفا کند حوزه ادبیات و شعر است، لذا در این راستا برنامه‌ریزی شده که جشنواره شعر بازی‌دراز را برگزار کنیم.

 

 

وی تصریح کرد: فراخوان جشنواره شعر در دو بخش شعر کُردی و فارسی همزمان با سالگرد عملیات بازی‌دراز منتشر می‌شود که در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

 

 

تمری اذعان کرد: محور آثار این جشنواره، ایثار و رشادت‌های شهدا و رزمندگان شهرستان‌های غرب استان و همچنین دیگر عملیات‌ها در سطح منطقه است.

 

 

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی و بیان حماسه‌های به یادماندنی، رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا و انتقال به نسل آینده است که باید آن‌ را ثبت و ضبط کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از