دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-20 16:59 - شماره خبر : 8050 0
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری عزاداری حسینی در ۴۱ بقعه کرمانشاه

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه از برگزاری عزاداری حسینی در ۴۱ بقعه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با توجه به رسالتی که دارد اولویت کاری آن اجرای برنامه‌های مختلف در بقاع متبرکه است لذا در این راستا ۴۱ بقاع از بقاع استان کرمانشاه مجری ویژه برنامه‌هایی بصیرت عاشورایی تحت عنوان عزادارای و سوگواری سیدالشهدا(ع) در دهه اول محرم هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی از اول ماه محرم‌الحرام با فضاسازی و سیاه‌پوش کردن امامزادگان، تعویض پرچم‌های گنبد امامزادگان و بقاع متبرکه برای برپایی مجالس سوگواری امام حسین(ع) در شب‌ها آغاز شده است.

میرزایی در رابطه با برگزاری ویژه برنامه‌های دهه اول ماه محرم، خاطرنشان کرد: فردا پنج‌شنبه در برخی از بقاع متبرکه میزبان نوجوانان حسینی تحت عنوان همایش «احلی من العسل» هستیم که این برنامه با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در دهه اول محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه انجام خواهد شد که در شهر کرمانشاه این مراسم به صورت مشترک با دستگاه‌ها و مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در ورزشگاه آزادی به صورت ویژه برنامه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان چه در شهرها و چه در روستاها محل تجمع دسته‌های عزاداری و هیأت‌ها خواهند بود.

میرزایی اذعان کرد: در این ایام، بیش از ۳۵ نفر از روحانیون مبلغ به مراکز بقاع متبرکه و مناطق محروم استان کرمانشاه اعزام شده‌اند که در این اقدام از مبلغان حوزه علمیه قم و بومیان خود استان  استفاده شده است که در راستای تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) و خصوصاً در راستای تبیین فرهنگ حسینی با اجرای برنامه‌های مختلف در روستاها و شهرها، نقش‌آفرینی کنند.

میرزایی در پایان گفت: در روز یازدهم محرم برنامه ویژه‌ای تحت عنوان بانوان زینبی در عصر روز یازدهم محرم مصادف با روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه خواهیم داشت که با حضور خواهران و بانوان عزیز کرمانشاهی در راستای تقویت عفاف و حجاب در قالب همایش در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eroaR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار