چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-03-20 12:03 - شماره خبر : 7433 0
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) خبرداد:

برگزاری یک‌هزار و ۷۰۰ یادواره شهدا در کرمانشاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه هویت‌بخشی به جامعه توسط شهدا صورت می‌گیرد، گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون نزدیک به یک‌هزار و ۷۰۰ یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

 

سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه ۲۴ کمیته دارد که با اقتباس از یادواره‌های موجود در سپاه چندین یادواره تعریف شده که از یادواره‌های محلی و روستایی شروع می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: از دیگر یادواره‌ها می‌توان به یادواره‌های شهرستانی، شهری، بخشی، ایلی، یگانی و قشری اشاره کرد که از مهرماه سال گذشته تاکنون در هر یک از عناوین یاد شده نزدیک به یک‌هزار و ۷۰۰ یادواره برگزار شده است.

بهشتی‌راد خاطرنشان کرد: ۲۰ مهرماه سال جاری همزمان با سالگرد سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۹۰ به استان، اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری این اجلاس باشکوه چندین یادواره قشری برگزار خواهد شد مثلاً در قسمت دانش‌آموزی تمام واحدهای دانش‌آموزی و همچنین پایگاه‌های اصناف چندین یادواره برگزار خواهند کرد.

بهشتی‌راد با بیان اینکه قبل از ۲۰ مهر تمام قشرهای ۲۰گانه، یادواره‌های استانی خود را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: از آنجا که کرمانشاه اولین استان از لحاظ تعداد بانوان شهید است چندین یادواره نیز در این خصوص در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی اقشار همچون دانش‌آموزی و شهدای زن نیز یادواره‌های خود را به صورت کشوری برگزار خواهند کرد با برگزاری این یادواره‌ها و کنگره‌ها حال و هوای کرمانشاه بیش از پیش رنگ و بوی شهدایی به خود می‌گیرد.

 بهشتی‌راد گفت: یکی از نکات جالب و موقعیت‌های استان در این خصوص برگزاری یادواره شهدای خانوادگی است، برخی از اعضای خانواده‌های شهدا از مکان، نحوه و کیفیت شهدای خود اطلاع دقیقی ندارند و از آثار و وصیت‌نامه شهیدانشان آن‌چنان که شایسته است مطلع نیستند.

وی گفت: در یادواری شهدای خانوادگی به این مقولات پرداخته می‌شود، یکی از اهداف برگزاری این یادواره‌ها زنده نگه‌داشتن و تداوم حال و هوا، منش، الگو و مکتب شهدا و شهادت در جامعه است.

بهشتی‌راد با بیان اینکه هویت‌بخشی به جامعه توسط شهدا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این یادواره‌ها چراغ راه جامعه و الگویی برای ملت سرافراز ایران اسلامی باشد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NEbMX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار