حالت تاریک
بیشتر آسانسورهای کرمانشاه نیازمند بازسازی هستند
رئیس اتحادیه آسانسور استان کرمانشاه:

بیشتر آسانسورهای کرمانشاه نیازمند بازسازی هستند

رئیس اتحادیه آسانسور استان کرمانشاه گفت: قدمت آسانسور‌های نصب شده در سطح استان بالای ۱۰ سال است و تعداد قابل توجهی از آن‌ها فرسوده شده‌اند و نیاز به بازسازی و استاندارد‌های ادواری دارند.

شهرام نیک‌رفتار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد از آسانسورهایی که در استان کرمانشاه وجود دارد استاندارد اولیه دریافت کرده‌اند، اما متأسفانه از ۸۰ درصد آسانسوری که استاندارد اولیه دریافت کرده‌اند، بیش از ۵۰ درصد از آن‌ها استاندارد ادواری ندارند.

رئیس اتحادیه آسانسور استان کرمانشاه عنوان کرد: برای بیشتر آسانسور‌هایی که در سطح استان کرمانشاه وجود دارند و فعال هستند تنها استاندارد اولیه در زمان تأسیس دریافت شده و اکنون هیچ اقدامی جهت استاندارد ادواری آن‌ها انجام نشده است.

 نیک‌رفتار اذعان کرد: یکی از دلایل نداشتن استاندارد بی‌اطلاع بودن مدیران ساختمان و مسئولان بخش‌های دولتی است، که متأسفانه باعث شده معضل و مشکلات بسیاری برای صنعت آسانسور و ساختمان‌هایی که استاندارد آسانسور ندارند به وجود بیاید.

وی در خصوص پیگیری جدی مراکز نظارتی و ورود آن‌ها به موضوع آسانسورهای فاقد استاندارد، تأکید کرد: با توجه به اینکه بازدیدهایی توسط اتحادیه آسانسور و با هماهنگی مجموعه دادستانی انجام شده، اطلاعات ساختمان‌هایی که آسانسورهای آن‌ها فاقد استاندارد اولیه و ادواری است، از طریق اتحادیه آسانسور در اختیار اداره‌کل استاندارد قرار داده شده و انتظار داریم که اداره استاندارد بیشتر از قبل پیگیر این موضوع باشد.

نیک‌رفتار در ادامه افزود: با وجود اینکه در هفته گذشته مانوری توسط اداره استاندارد انجام گرفت و یک‌سری اخطار‌های مبنب بر مهر و مهم به تعدادی از متخلفان داده شد اما انتظار می‌رود برای پیش‌گیری از حوادث غیرمترقبه برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد چرا که قدمت آسانسور‌های نصب شده در سطح استان بالای ۱۰ سال است و تعداد قابل توجهی از آن‌ها فرسوده شده‌اند و نیاز به بازسازی و استاندارد‌های ادواری دارند.

 
رئیس اتحادیه آسانسور استان کرمانشاه در پایان گفت: در حال حاضر به همه مدیران ساختمان‌ و مسئولان مراکز عمومی که فاقد استاندارد هستند، اعلام شده که در صورت هرگونه اتفاق خاصی، مسئولیت جانی و مالی به عهده آن‌ها است و این موضوع باید بدون فوت وقت از طرف آن‌ها پیگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از