حالت تاریک
معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

نمدمالی در کرمانشاه رو به فراموشی است

نمدمالی در کرمانشاه رو به فراموشی است

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نمدمالی در کرمانشاه رو به فراموشی است، گفت: صنعت نمدمالی ظرفیت و پتانسیل بالایی برای ادامه حیات و اشتغالزایی دارد.

امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ اظهار داشت: نمد مالی یکی از رشته‌های هنری استان کرمانشاه محسوب می‌شود که در حال منسوخ‌شدن است.

وی با بیان اینکه این رشته با سبک خاص خود یکی از رشته‌های بومی استان کرمانشاه تلقی می‌شود، گفت: صنعت نمدمالی ظرفیت و پتانسیل بالایی برای ادامه حیات و اشتغال‌زایی دارد زیرا این حرفه از زمینه و اصالت بالایی برخوردار بوده و به نوعی از میراث و صنایع دستی منطقه ما محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: بیشتر هنرمندان و استادکاران این رشته در شهرهای اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه حضور دارند.

کوگانی گفت: معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه تمام تلاش خود را برای زنده نگه‌داشتن این هنر خواهد کرد که در این راستا دوره‌های آموزشی رایگان نمدمالی برای علاقه‌مندان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تعداد هنرمندان این رشته در کل استان بین ۳۰ تا ۴۰ نفر است، خاطرنشان کرد: احتمال برگزاری یک جشنواره نمد در استان در آینده نزدیک نیز وجود دارد.

کوگانی افزود: با برنامه‌هایی که برای این میراث ارزشمند پیش‌بینی شده این هنر و صنعت بومی استان از دایره منسوخ‌شدن خارج خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمد علاوه بر زیبایی سنتی، خاصیت طبی و درمانی دارد بنابراین می‌توان جای آن را در زندگی مدرن باز کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از