حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
بیکاری و قاچاق در قصرشیرین بیداد می‌کند
غفلت مسئولان از جوانان در معرض خطر؛

بیکاری و قاچاق در قصرشیرین بیداد می‌کند

تحلیل وضعیت مرزی قصرشیرین و ارتباط آن با بیکاری و قاچاق، به وضوح چالش‌هایی را که جوانان و جامعه محلی با آن مواجه هستند، نمایان می‌سازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در مستند تحلیل وضعیت مرزی قصرشیرین و ارتباط آن با بیکاری و قاچاق، بازی کردن جوانان با جان و مال خودشان، نشان‌دهنده ناامنی و ریسک‌های بالایی است که به‌دنبال فعالیت‌های قاچاقچیان به وجود آمده است.

قاچاقچیان با فعالیت‌های غیرقانونی خود، نه‌تنها جان خود را به خطر می‌اندازند بلکه به امنیت و سلامت جامعه نیز آسیب می‌زنند، این وضعیت به‌ویژه در قصرشیرین که به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش مستعد فعالیت‌های قاچاق است، نگران‌کننده است.

نبود کارخانه‌های مولد و فرصت‌های شغلی مناسب، محیطی را ایجاد کرده که افراد را به سمت فعالیت‌های غیرقانونی سوق دهد و زمینه‌ساز شکل‌گیری مافیای سوخت شود.

سئوال کلیدی که مطرح می‌شود این است که چرا مسئولان و نمایندگان مردم به جای تبدیل بازارچه مرزی پرویزخان به محلی برای تجارت و کوله‌بری برای قشر ضعیف، آن را به مکانی برای دلالان و قاچاقچیان تبدیل کرده‌اند؟ این مسئله نشان‌دهنده غفلت و بی‌توجهی به نیازهای اقتصادی و اجتماعی مردم است.

مسئولان باید با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته و اقداماتی مؤثر برای مقابله با قاچاق و حفظ امنیت عمومی انجام دهند، بی‌توجهی به این مسائل می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای جامعه به همراه داشته باشد و به تقویت شبکه‌های قاچاق و افزایش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

در نهایت، عدم توجه به امنیت عمومی و بازی با جان افراد، پیامدهای ناگواری دارد که می‌تواند به تضعیف انسجام اجتماعی و امنیت جامعه منجر شود، بنابراین، اقدامات جدی و هماهنگ از سوی مسئولان ضروری است تا تهدیدات موجود را کاهش داده و سلامت و امنیت جامعه را حفظ کنند.

این موضوع درحالی است که چندی پیش 
دادستان قصرشیرین از مشکلات زیرساختی و برخوردهای متفاوت در دو طرف مرز خبر داد.

علی رستمی؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قصرشیرین، در نشست کمیته هماهنگی مرز پرویزخان، به بیان مشکلات زیرساختی این مرز پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت راهبردی پرویزخان به‌عنوان یکی از مرزهای مهم کشور، زیرساخت‌های آن به شدت نیازمند بهبود و توسعه هستند.

وی افزود: انتظارات از عملکردهای مرز پرویزخان کشوری است، اما امکانات موجود کاملاً شهرستانی و ناکافی هستند.

رستمی همچنین به تفاوت‌های موجود در نحوه برخورد با قاچاق سوخت در دو طرف مرز اشاره و اعلام کرد که در روزهای آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی از هر دو طرف مرز برگزار خواهد شد.

وی بر لزوم ساماندهی پدیده قاچاق سوخت تأکید کرد و افزود: وجود نمایندگان شرکت‌های سوختی در این مرز نیازمند مدیریت دقیق است.

دادستان قصرشیرین همچنین هشدار داد افرادی که بدون معرفی‌نامه وجهی از رانندگان دریافت کنند، مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت، زیرا این اقدام تحصیل مال نامشروع محسوب می‌شود.

رستمی در پایان به مشکلات ناشی از پلمب کامیون‌های سوخت در پایانه اشاره کرد و گفت: این اقدام می‌تواند موجب بی‌نظمی شود و شبهاتی را به وجود آورد.

 وی تأکید کرد که از این پس هر کسی که اقدام به پلمب کامیون‌ها در محوطه پایانه کند، شرکت مربوطه از فعالیت تجاری محروم خواهد شد. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای مقابله با قاچاق سوخت و بهبود وضعیت مرز پرویزخان است که امیدواریم به‌طور جدی و مستمر در دستور کار متولیان امر قرار گیرد چرا که معضل مذکور از چالش‌های کاملاً جدی شهرستان قصرشیرین و از مطالبات به حق مردم این خطه است.

خبرنگار: امیرحسین قهرمانی

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از