پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-28 17:44 - شماره خبر : 9066 0
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد:

تحصیل ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اکنون تعداد ۶۰۰ دانشجوی خارجی از ۶ کشور جهان نظیر نیجریه، عراق، افغانستان، آلمان و سوریه در دانشگاه رازی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدنبی احمدی ظهر امروز یک‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران کرمانشاه، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حوادث تاریخی و غرورآفرین هر ملتی در دنیا توسط خبرنگاران ثبت و ضبط می‌شود که در دوران دفاع مقدس با پشت پا زدن به دنیا رسالت خود را انجام دادند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در این روزها که شاهد جنایات رژیم صهیونیستی هستیم خبرنگاران زیادی در این راه به شهادت رسیدند.

وی در ادامه ضمن تبریک و آروزی موفقیت برای رئیس‌جمهور جدید آقای پزشکیان، گفت: هر کسی به امام راحل و شهدا اعتقاد دارد باید به دولت جدید کمک کند.

 احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در آبان سال ۱۴۰۰ رتبه ISC دانشگاه رازی ۲۳ بود که در سال ۱۴۰۱ با صعود یازده رتبه، توانستیم به مقام دوازدهم برسیم و در سال ۱۴۰۲ مقام نهم را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موفقیت‌های دانشگاه رازی، گرفتن مجوز پارک علم و فناوری در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ بود و در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ با حضور مسئول وزارتخانه افتتاح شد.

دریافت مجوز آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ برای سنجش مواد نفتی در مرز خسروی

احمدی به یکی دیگر از موفقیت‌های دوران سه ساله دولت شهید رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: مجوز آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ برای سنجش مواد نفتی در مرز خسروی را دریافت کردیم و به زودی فعالیت آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه علاوه بر صرفه اقتصادی که برای دانشگاه به دنبال دارد؛ اعتبار و حیثیتی علمی برای دانشگاه رازی کرمانشاه محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اکنون تعداد ۶۰۰ دانشجوی خارجی از ۶ کشور جهان نظیر نیجریه، عراق، افغانستان، آلمان و سوریه در دانشگاه رازی مشغول تحصیل هستند.

احمدی با اشاره به اتصال دانشگاه رازی به پنجره واحد دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: اکنون ۵۰ درصد خدمات دانشگاه رازی به صورت هوشمند انجام می‌شود.

 کسب مجوز دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی در دانشگاه رازی

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب دانشگاه رازی، کسب مجوز دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی بود که رشته‌های جدید مهندسی نانو مواد، نانو بیوتکنولوژی راه‌اندازی شد.

احمدی همچنین به کسب موفقیت‌های دیگر دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شد و در حوزه ورزشی ۵۰ مدال طلا کسب کرده است.

وی در بخش دیگری سخنانش به صدور مجوز و استقرار امور کنسولی استان کرمانشاه در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این دفتر دیگر نیازی به تردد دانشجویان به دفتر کنسولگری برای رفع مشکلات و مسائلی نظیر ورود، خروج، گم‌شدن گذرنامه نیست بلکه همه این خدمات در دانشگاه رازی ارائه می‌شود.

مسئولان استان کرمانشاه باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه رازی داشته باشند

احمدی با تأکید بر اینکه دانشگاه اساس و پایه پیشرفت در جامعه است، گفت: مسئولان استان باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه رازی داشته باشند و این را مدنظر داشته باشند که در تازه‌ترین فهرست اعلام‌شده از سوی نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس، دانشگاه رازی موفق شده با سه پله صعود از رتبه ۱۰ سال گذشته به رتبه هفت در بین دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه سیزدهم را در بین مؤسسات آموزش‌ عالی کشور کسب کند.

وی در پایان با اشاره به عمر ۵۲ ساله دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: در طول تاریخ دانشگاه رازی طی این سه سال اخیر تحقق بودجه بیش از اعتبار اختصاص‌یافته بوده است به طوری که در سال ۱۴۰۰ تحقق بودجه به میزان ۱۱۵ درصد و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱ درصد و در سال گذشته نیز به ۱۰۵.۱ درصد رسید.

 

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/VlBlM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار