پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-31 21:40 - شماره خبر : 9160 0
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه مطرح کرد:

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به کرمانشاه

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به این استان خبر داد و گفت: با پیگیری استاندار، رئیس‌جمهور جدید دستور داده که این تخصیص به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سیدجعفر امامیان، عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران مستقر در مرز خسروی، اظهار داشت: امسال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شاهد حضور منسجم و منظم خبرنگاران در مرز خسروی برای پوشش این راهپیمایی عظیم بین‌المللی بودیم.

  دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از چالش‌های این ستاد ابلاغ دیرهنگام مباحث بودجه‌ای و اعتباری بود، افزود: تخصیص اعتبار ستاد اربعین استان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بود که همه آن فعلاً واریز نشده است.

امامیان افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه، رئیس‌جمهور جدید آقای پزشکیان دستور دادند که این تخصیص به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر معضل ترافیک در جاده بیستون بود که مصوب شد پروژه توسط سازمان شهرداری‌ها تعریض شود اما با اختصاص دیر هنگام اعتبار آن امکان اجرایی‌شدن نداشت و به سال آینده موکول شد.

امامیان خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان و جانمایی محل مناسب در مرز خسروی با همکاری فراجا یکی دیگر از کارهای ستاد اربعین استان بود.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی خسروی که در دهه ۷۰ برای تردد حدود ۳ هزار زائر احداث شده، تصریح کرد: امسال با توسعه زیرساخت‌ها شاهد تردد روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار زائر بودیم.

امامیان ادامه داد: از ورودی شهر خسروی تا پایانه سایبان ایجاد و همچنین کل مسیر مجهز به مه‌پاش شده است که زائران در گرمای هوا خیلی اذیت نشوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۰۰ موکب در استان که درجه‌بندی شده‌اند، گفت: به هر کدام از موکب‌ها به‌طور میانگین مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک‌هزینه به آنها داده شده است.

امامیان همچنین در رابطه با توسعه پارکینگ‌ها، افزود: با ۲ برابر شدن وسعت پارکینگ‌ها به ۲۷۰ هکتار اکنون ظرفیت ۸۵ هزار خودرو در پارکینگ‌های قصرشیرین فراهم شده، البته پیش‌بینی ۶۰ هزار خودرو در پارکینگ مرز پرویزخان نیز شده است.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/VlBKA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار