حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
ترویج فرهنگ شهادت ضامن امنیت کشور است
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین:

ترویج فرهنگ شهادت ضامن امنیت کشور است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین گفت: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کند، شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و امروز ما عزت، امنیت و اقتدار کشور را مدیون رشادت و از خودگذشتگی شه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عبدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، اظهار داشت:   مقام معظم رهبری فرمودند امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برپایی کنگره شهدا حرکتی به‌منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم. 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین افزود:   دشمنان قسم‌خورده ما همچون همواره درصدد از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت هستند بر همین اساس این کنگره‌ها فرصت مناسبی برای ارتباط با جوانان و مخاطبین و انتقال ارزش‌های انقلاب و حرکتی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان و بدخواهان انقلاب است. 

وی تصریح کرد:   این حرکت باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه‌داشتن مرام شهیدان تبدیل شده و هیچ‌گاه نباید متوقف شود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بزرگداشت شهیدان برای آینده این نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است و راز اقتدار این ملت نیز از همین موضوع ناشی می‌شود. 

عبدی گفت: تجلیل و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل از ارزش‌های نظام اسلامی است و خانواده‌های شهدا ولی‌نعمتان جامعه اسلامی هستند و دیدار، حمایت و پیگیری انتظارات این عزیزان وظیفه همه مسئولان است. 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین افزود: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کند، شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و امروز ما عزت، امنیت و اقتدار کشور را مدیون رشادت و از خودگذشتگی شهدا هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است. 

عبدی در ادامه اظهار داشت: جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دست‌اندرکاران وظیفه مهمی را بر عهده دارند، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس مشعلی است که همیشه فروزان است و نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل‌های بعدی را تأمین می‌کند و نیازمند معرفی رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب است. 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین افزود:   تفاوت دفاع مقدس ما با بقیه جنگ‌ها در روحیه معنویت، ایثار و فداکاری رزمندگان بوده است که این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده است. 

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در برپایی و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو پیشگامان در این عرصه هستند و در دوران دفاع مقدس روحانیون نقش موثری در دفاع مقدس و همچنین روحیه‌بخشی به رزمندگان ایفا کردند و طبق آمار  نسبت به جمعیت هر ارگان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از