حالت تاریک
دادستان کرمانشاه خبر داد:

تشدید برخورد با  تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کرمانشاه

تشدید برخورد با  تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید با  تغییرکاربری‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی و طبیعی در استان خبرداد و گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط  باید در این امر همکاری داشته باشند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از روابط عمومی دادستان استان کرمانشاه، حمیدرضا کریمی با تاکید بر ضرورت حفاظت از اراضی و منابع ملی، دولتی و خسارات ناشی از تصرفات غیرقانونی، اظهار داشت: در این راستا، پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تصرف و تخریب اراضی ملی، تجاوز به حریم راه از طریق ساخت و ساز غیرمجاز، بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی از طریق حفر چاه‌های غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه‌ها باید به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: در صورت مشاهده یا وصول گزارشی مبنی بر وقوع هرکدام از این جرائم، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط باید با بسیج تمام امکانات و اقدام به موقع، نسبت به جلوگیری و مقابله با آن اقدام کنند.

 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین احکام قطعی اجرا نشده مربوط به تغییر غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها و تصرف عدوانی اراضی ملی مربوط به سال‌های گذشته توسط شعب اجرای احکام کیفری در دادسراها و حوزه قضایی بخش‌های تابعه استان احصاء و با صدور دستور قضایی اجرای سریع حکم آنها در دستور کار قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونان دادستان کرمانشاه و دادستان‌های شهرستان ها، باید نسبت به اجرای کامل احکام قطعی به خصوص قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز و رفع تصرفات اراضی رصد کاملی داشته باشند و در صورتی که موارد از عدم اجرای حکم گزارش شد، نسبت به تشکیل پرونده قضایی آن اقدام کنند.

 

کریمی در ادامه اعلام کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شرکت گاز، توزیع برق، مخابرات و آب و فاضلاب باید از ارائه خدمات به افرادی که با تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها و اراضی منابع طبیعی به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، بپرهیزند.

 

وی در پایان بر همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط استان برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تصرف اراضی ملی و طبیعی تاکید کرد و گفت:  نشست‌هایی به‌منظور تعامل و هماهنگی بیشتر این دستگاه‌ها و نیروی انتظامی با حضور نماینده دادستان تشکیل می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از