دوشنبه 26 شهر 1403
1402-10-25 17:18 - شماره خبر : 4149 0
رئیس ستاد اجرایی فرمان‌امام(ره) کرمانشاه خبر داد:

توزیع 300 بسته لبخند مادری در کرمانشاه

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کرمانشاه با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در دو مرحله 300 بسته لبخند مادری به خانوارهای واجدالشرایط کرمانشاهی اهدا شده است.

میثم کلهر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع «مرصاد»؛ اظهار داشت: در حوزه فرزندآوری چندین طرح ایجاد شد از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح حمایت از سه قلوها طرح ایران جوان و خانواده‌های مثبت ۵ اشاره کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کرمانشاه افزود: طرح سه قلوها این بود که هر سه قلویی که در کشور به دنیا می‌آید یک بسته لبخند مادری شامل اقلام مورد نیاز نوزاد از بدو تولد تا دو سالگی با کیفیت‌های مناسب و شاخص دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: قیمت تقریبی این بسته ۷ میلیون تومان است علاوه بر این به ازای هر نوزاد یک میلیون تومان هدیه نقدی برای مادر و ۶ ماه پوشک رایگان نوزادان از طریق بنیاد ۱۵ خرداد تامین می‌شود.

 کلهر گفت: در طرح ایران جوان نیز مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای خرید اقلام مورد نیاز و مایحتاج کودک در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد به علاوه در این طرح یک میلیون تومان به مادر و ۲ میلیون تومان سپرده قرض‌الحسنه بلند مدت به نوزاد تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در طرح خانواده‌های مثبت ۵ نیز خانواده‌هایی که پس از فرزند دوم دارای فرزند یا فرزندهای بعدی می‌شوند با ثبت‌نام در سامانه از بسته لبخند مادری برخوردار می‌شوند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کرمانشاه گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم هستند از بین بسته لبخند مادری یا تسهیلات نقدی می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

 وی خاطرنشان کرد: تسهیلات نقدی شامل ۱۵ میلیون تومان تسهیلات یک میلیون هدیه برای مادر و ۲ میلیون سپرده قرض‌الحسنه برای فرزند است همانطور که گفته شد بسته لبخند مادری و تسهیلات و کمک‌های نقدی برای خانواده‌های دارای سه قلو یا خانواده‌های صاحب فرزند سوم و بیشتر می‌شود.

کلهر تصریح کرد: برنامه دیگری در خصوص ایجاد پایگاه‌های جوانی جمعیت در برخی از مناطق کشور وجود دارد که استان کرمانشاه نیز شامل این برنامه می‌شود اگر فضای مناسبی از طریق استانداری و دیگر سازمان‌های متولی استان در اختیار بنیاد ۱۵ خرداد قرار گیرد.

وی گفت: این بنیاد می‌تواند مجموعه‌ای را ایجاد کند که در آن هم خدمات پزشکی برای حمایت از مادر و نوزاد قبل و بعد از تولد ارائه شود و هم فروشگاهی برای تهیه اقلام رایگان برای مادران و نوزادان مشمول این طرح در آنجا مستقر می‌شود برای مادران دارای یک یا دو فرزند و اقشار دیگر جامعه هم اقلام موجود را این فروشگاه با قیمت کارخانه و ارزان‌تر از فروشگاه‌های دیگر عرضه می‌کند.

کلهر افزود: خانواده‌های مشمول این طرح با ثبت‌نام در سامانه ایران جوان می‌توانند از مزایای موجود در این طرح استفاده کنند پس از ثبت‌نام در این سامانه و ثبت مشخصات افراد واجد شرایط اطلاعات آنها در سامانه قرار می‌گیرد و بنیاد ۱۵ خرداد سهمیه تخصیصی آنها را به استان اعلام می‌کند و در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه نزدیک به دو سال است که فعالیت می‌کند ما به سازمان‌های مختلف اعلام کردیم که اگر خانواده‌هایی را می‌شناسند که مشمول این طرح می‌شوند و از آن آگاهی ندارند یا به سایت دسترسی ندارند آنها را به ما معرفی کنند.

کلهر گفت: امسال دومین برنامه از طریق بنیاد 15 خرداد برگزار شد در برنامه قبلی حدود ۱۰۰ بسته بین خانواده‌ها توزیع شد و این بار نیز ۲۰۰ بسته آماده شده است که تعدادی از آنها توزیع و تعدادی دیگر نیز در حال ارسال به خانواده‌های مشمول طرح است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4xJ0G
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار