پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-25 07:26 - شماره خبر : 9967 0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه عنوان کرد:

تولید یک میلیون تن چغندرقند بهاره در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت چغندربهاره در استان، پیش‌بینی‌ کرد: امسال تولید این محصول در استان به بیش از یک میلیون تن برسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی چاله‌چاله سطح زیرکشت چغندرقند بهاره در استان را ۱۴ هزار و ۳۱۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: متوسط عملکرد مزارع چغندرقند بهاره استان، حدود ۷۰ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن از این محصول در استان برداشت شود.

چاله‌چاله با بیان اینکه چغندرقند در شهرستان‌های سردسیر و معتدل استان به صورت بهاره کشت می‌شود، گفت: عمده چغندرقند بهاره تولیدی در استان کرمانشاه در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب تولید می‌شود و در دیگر شهرستان‌های مناطق سردسیر و معتدل استان نیز کم و بیش کشت این محصول انجام می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه چغندرقند تولیدی در استان، خوراک کارخانجات قند استان را تامین می‌کند، گفت: علاوه بر این، بخشی از تولیدات استان نیز برای فرآوری به کارخانجات خارج استان فرستاده می‌شود.

چاله‌چاله با اشاره به آغاز برداشت این محصول در استان، تصریح کرد: برداشت چغندرقند بهاره به طور معمول تا آذرماه ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه چغندرقند به شکل پاییزه هم در استان کشت می‌شود، گفت: در مناطق گرمسیری استان، کشت چغندرقند به صورت پاییزه انجام می‌شود.

چاله‌چاله با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه با هدف استفاده از آب باران در مناطق گرمسیری استان از چند سال گذشته مرسوم شده، تصریح کرد: امسال کارخانجات قند داخل استان برای انعقاد قرارداد با کشاورزان چغندرکار در سطح ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی مناطق گرمسیری استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: کشت چغندر پاییزه در مناطق گرمسیر استان در فصل پاییز انجام خواهد شد و برداشت محصول نیز در ماه‌های اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال آتی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4LBAn
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار