پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-23 21:41 - شماره خبر : 8912 0
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خبر داد:

ثبت‌نام ۲۴ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از ثبت‌نام ۲۴ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح خبر داد.

سعید کریمی‌خو در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه پیش‌زمینه سفر اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است، اظهار داشت: تاکنون ۲۴ هزار و ۷۴۸ نفر از استان کرمانشاه در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و زائران برای دریافت ارز اربعین ( تا سقف ۲۰۰ دینار)، بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس حتماً باید در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند. 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت کشور تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که قصد دارد در مراسم اربعین شرکت کند حتماً باید در سامانه سماح ثبت‌نام کند و با پرداخت مبلغ اندک حدود ۱۰۰ هزار تومان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شود در غیر این‌صورت باید همه هزینه‌های درمانی و پزشکی را خود پرداخت کند. 

وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته ثبت‌نام و اعزام بر حسب وظیفه‌ای که دارد عملیات امداد و راهنمایی گم‌شدگان را هم انجام می‌دهد که در مرز خسروی موکب شهدای منا مستقر شده است که از ۲۰ مردادماه کار خود را آغاز کرده است و به صورت شیفت ۲۴ ساعته در حال راهنمایی و امدادرسانی به زائران هستند. 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان گفت: بر اساس اعلام ستاد اربعین کشور عوارض خروج از کشور تا پایان اربعین حسینی رایگان است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vdg96
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار