حالت تاریک
استاد دانشگاه:

جهش تولید می‌تواند تورم اقتصادی را کاهش دهد

جهش تولید می‌تواند تورم اقتصادی را کاهش دهد

استاد دانشگاه با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب گفت: جهش تولید می‌تواند تورم اقتصادی را کاهش دهد.

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شعار سال که در ابتدای هر سال توسط مقام معظم رهبری اعلام می‌شود در واقع راهبرد کشور در جهت‌گیری سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و بیان‌کننده مشکل کشور است.

استاد دانشگاه گفت: طی یک دهه اخیر شعارهای سال رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته و با موضوع تولید، جهش تولید، حمایت از کالای ایرانی و.... مطرح شده است که بیان‌گر اهمیت موضوع اقتصاد به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی است.

یوسفوند تصریح کرد: امسال نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال انتخاب شده که رهبر معظم انقلاب در این شعار خواستار ورود مردم به حوزه اقتصاد و تولید ملی هستند زیرا هر کجا مردم ورود پیدا کرده‌اند مشکلات برطرف شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که حضور مردم در میدان تولید می‌تواند تأثیرگذار باشد و این مشارکت قطعا می‌تواند کاهش بیکاری و رونق اقتصادی واحدهای تولیدی را به همراه داشته باشد زیرا نیروی انسانی مولفه اصلی تولید است و این مهم کاهش مشکلات کشور را در پی دارد.

استاد دانشگاه عنوان کرد: از سوی دیگر هر چه تولید افزایش پیدا کند در نتیجه آن عرضه بیشتر خواهد بود و پاسخگوی تقاضای مردم است و همین مورد کاهش تورم‌ را به همراه خواهد داشت بنابراین تولید راه‌ حل کاهش تورم و حل مشکلات اقتصادی است.

یوسفوند خاطرنشان کرد: اگر رونق و جهش تولید را داشته باشیم در نتیجه آن افزایش صادرات و ارزآوری را برای کشور به همراه دارد و در راستای آن ارزش پول ملی نیز تقویت می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مشارکت مردم را در حوزه اقتصاد مطرح کرده‌اند باید نگاه مسئولان به مقوله مردمی‌سازی اقتصاد نگاه ویژه‌ای باشد تا بتوانیم سیاست‌گذاری و اجرای مناسبی را داشته باشیم.

استاد دانشگاه عنوان کرد: مسئله دیگر استفاده از ظرفیت و امکانات دولت است که باید در راستای تحقق شعار سال به‌کار گرفته شود و همین موضوع می‌تواند منجر به جذب سرمایه‌های راکد برای جهش تولید شود.

یوسفوند ادامه داد: در موضوع مشارکت مردم در اقتصاد و واگذاری واحدهای تولیدی به مردم شفافیت باید به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گیرد تا در این مسیر آسیب‌های کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود: در اصل ۴۴ قانون اساسی به موضوع واگذاری بخش دولتی به خصوصی تاکید شده اما باید با استفاده از ابزار شفافیت جلب اعتماد عمومی را تحقق ببخشیم زیرا شفافیت برای جهش تولید امری الزامی است.

استاد دانشگاه گفت: همچنین در مسیر جهش تولید ایجاد تعاونی‌های تولید نیز می‌تواند راه‌گشا باشد زیرا تعاونی‌ها می‌توانند مشارکت مردمی را محقق کنند و گسترش تولیدات خانگی و تأمین مالی واحدهای تولیدی نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از