چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-06-01 13:40 - شماره خبر : 9188 0
مادر شهید ابوالحسن یاری:

حضرت زینب (س) الگوی مادران شهدا است

مادر شهید ابوالحسن یاری با بیان اینکه نهضت عاشورا بهترین الگو برای تمام انسان‌ها است، گفت: حضرت زینب (س) الگوی مادران شهدا است.

بطول افسری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام حسین (ع) و نهضت عاشورا بهترین الگو برای انسان‌ها است زیرا ایشان برای حفظ اسلام و ارزش‌های الهی جان خود را فدا کردند و در مقابل ظلم ایستادند تا بتوانند به تمام انسان‌های پس از خود درس ایستادگی و آزادگی بدهند.

مادر شهید ابوالحسن یاری گفت: امام حسين (ع) اسوه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم است که به‌همراه خانواده خود در این مسیر گام برداشتند و حتی حضرت علی اصغر (ع) نوزاد ۶ ماهه خود را در راه اسلام فدا کردند تا زمینه بیداری جامعه اسلامی را مهیا کنند.

افسری تصریح ‌کرد: پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) راه امام زمان خود را ادامه داد و خطبه‌های آتشين و روشن‌گرایانه خود قیام عاشورا را برای مردم تبیین و حکومت وقت را برای مردم رسوا کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) با حفظ عفاف و حجاب خود در سخت‌ترین شرایط درس بزرگی را به تمام بانوان مسلمان دادند و ایشان بهترین الگو برای دختران و زنان جامعه هستند که با جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی به جامعه اسلامی قیام عاشورا را حفظ کردند.

مادر شهید ابوالحسن یاری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز به رهبری امام خمینی (ره) با الگوگیری از مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و قیام عاشورا توانست حکومت پهلوی را سرنگون کند و زمینه تشکیل دولت و جامعه اسلامی را فراهم کند که مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی امامین انقلاب را همراهی کردند.

افسری خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مادران خانواده معظم شهدا با الگوبرداری از حضرت زینب (س) فرزندان خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام کردند تا از انقلاب اسلامی ایران دفاع کنند و پس از آن نیز در تمام عرصه‌ها همواره حامی ولایت فقیه و آرمان‌های مقدس آن بوده‌اند.

وی تأکید کرد: در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی بسیاری از زائران تصاویر شهدا را به‌همراه دارند و به نیت شهید مسیر نجف به کربلا را طی می‌کنند که نشان‌دهنده علاقه عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان به مکتب ایثار و شهادت است و شهدا با بهره‌گیری از نهضت عاشورا توانستند به این مقام دست پیدا کنند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NgKOM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار