پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-17 09:36 - شماره خبر : 8697 0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

خبرنگاران جهادگران اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست از وظایف خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران جهادگران اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین هستند.

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: 17 مردادماه در تقویم رسمی کشور به‌نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده تا در همین راستا از خدمات و زحمات فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تقدیر و تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: خبرنگاران فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و جهادگران جهاد تبیین هستند که با ارسال به‌موقع، درست و دقیق اطلاعات زمینه آگاهی و جلوگیری از انتشار اخبار نادرست را فراهم می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، تصریح کرد: خبرنگاران بر اساس احساس وظیفه و مسئولیت خود در تمام زمان‌ها و شرایط سخت و حساس حضور دارند تا بتوانند رسالت خود یعنی اطلاع‌رسانی درست و به‌هنگام را انجام دهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد کار و حرفه خبرنگاری می‌فرمایند: «اگر زحمات شما نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود، شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید؛ بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: امروز دشمنان تلاش دارند تا با استفاده و بهره‌گیری از ابزار رسانه افکار عمومی جامعه و ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تحریف و تغییر قرار دهند که خبرنگاران با حضور در خط مقدم اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین وظیفه خطیر دفاع از آرمان‌های انقلاب را عهده‌دار هستند.

جلالی با بیان اینکه خبرنگاران همواره در تمام عرصه‌ها حضور دارند، عنوان کرد: خبرنگاران طی ماه‌های اخیر با دعوت از عموم مردم برای حضور پر شور و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری برگ زرین دیگری در تاریخ عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به ثبت رساندند.

وی با بیان اینکه باید قدردان قشر زحمت‌کش خبرنگار بود، خاطرنشان کرد: با وجود توسعه فضای مجازی و گردش سریع اطلاعات شاهد انتشار اخبار نادرست بسیاری در جامعه هستیم که این موضوع وظیفه خبرنگاران را برای جهاد تبیین سخت‌تر می‌کند و یکی از وظایف خبرنگاران در شرایط کنونی جامعه جهاد تبیین است.

https://mersadnews.ir/short/VvBPk
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار