حالت تاریک
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور:

دانشجو سرمنشا آرمان‌خواهی و عدالت‌جویی است

دانشجو سرمنشا آرمان‌خواهی و عدالت‌جویی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور گفت: ۱۶ آذر روز حقیقت‌جویی و بصیرت‌افزایی سیاسی است و امروزه دانشجویان مبدا همه تحولات و سر منشا آرمان‌خواهی، عدالت‌جویی و تحول‌خواهی در همه زمینه‌های اجتماعی است.

میلاد میرزایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ضمن تبریک روز دانشجو، رسالت دانشجویان را مجهز شدن به سلاح علم در کنار سایر نیازها، عنوان کرد و در خصوص جنبش دانشجویی نیز اظهار داشت: جنبش دانشجویی یعنی دانشجوی متحرک و دانشجویی که از نیروی فکری و توان روحی و علمی خود برای پیشرفت کشور و مدیریت سالم برای اداره کشور در آینده استفاده کند.

وی با اشاره به رسالت دانشجو در گام دوم انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد: نمی‌توان دانشجویی را تنها عبور از یک مقطع تحصیلی به مقطع دیگر ببینیم بلکه دانشجوی واقعی کسی است که در قبال اتفاقاتی که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات اطرافش رخ می‌دهد جریان‌ساز باشد و نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نباشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور با تاکید بر اینکه دانشجو باید در کنار علم‌آموزی بینش سیاسی خود را ارتقا دهد، تصریح کرد: ارتقای بینش سیاسی باعث می‌شود که دانشجو بتواند در کشاکش فتنه‌ها و نقشه‌های استکبار که قطب مقابل اسلام است، کشتی انقلاب را هدایت و به سلامت به مقصد برساند.

میرزایی خاطرنشان کرد: دانشجویان وظیفه دارند تا نسبت به مسائل و مشکلات جامعه و کمبودهای دانشگاه و جامعه مطالبه‌گر باشند و همه مطالبات را در قالب شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در دانشگاه مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

وی به نقش دانشجویان در قبال فرهنگ و جامعه فرهنگی نیز اشاره و اذعان داشت: بی‌شک اولین قدم در راه اصلاح یک جامعه خوب و بروز اصلاح فرهنگ آن جامعه است و ریشه تمام فرهنگ‌های اسلامی داشتن دانش و علوم فرهنگی موثر و قانونی است.

وی جشنواره‌ها و همایش‌های چندجانبه را زمینه‌ای برای پویایی و رغبت دانشجویان دانست و گفت: برپایی جشنواره‌ها و همایش‌های چندجانبه یا چند محور با حضور دانشجویان و فراهم آوردن زمینه مشارکت فعالان فرهنگی و تمام ابعاد و مراحل هر فعالیت از طرح و برنامه‌ریزی تا اجرا، رغبت و انگیزه حضور و فعالیت دانشجویان را بیشتر کرده و محیط پویایی را از نظر فرهنگی و اجتماعی به وجود آورد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از