حالت تاریک
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه:

دانش‌بنیان‌ها می‌توانند جهش تولید را رقم بزنند

دانش‌بنیان‌ها می‌توانند جهش تولید را رقم بزنند

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید محصولات مبتی بر فناوری نیاز امروز کشور است، گفت: مراکز دانش‌بنیان‌ می‌توانند جهش تولید را رقم بزنند.

سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امسال شعار جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده که این شعار کاملا منطبق با رسالت‌های پارک علم و فناوری است و می‌تواند هم در تولید و هم در جهش تولید تأثیرگذار باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: پارک‌های علم و فناوری برای شکل‌گیری کسب و کارهای نوآورانه و کمک به تولید شکل گرفته‌اند که می‌توانند توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشند.

آزادی بیان کرد: برنامه‌ها و قوانين خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که شاید در بعضی از حوزه‌ها نیازمند بروزرسانی است و قطعا شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند جهش تولید را رقم بزنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت گروه ویژه‌ای از نخبگان و صاحبان ایده تشکیل می‌شود که این شرکت‌ها می‌توانند تولید، اشتغال و رفع نیازهای کشور را به همراه داشته باشند البته این شرکت‌ها در مسیر توسعه‌ای خود نیازمند کمک‌های مادی و معنوی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان مبتی بر تولید محصولاتی هستند که تکیه بر سطح بالایی از علم و فناوری دارند و شاید سایر شرکت‌ها یا توانایی تولید آن را ندارند یا کیفیت مد نظر مصرف‌کنندگان را ندارند.

آزادی بیان کرد: کشور نیازمند تولیدات مراکز دانش‌بنیان است و می‌تواند از خروج ارز و واردات جلوگیری کند و علاوه‌ بر آن می‌تواند اشتغال و تولید را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر گسترش و توسعه این مراکز جلوگیری از مهاجرت نخبگان را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و در این میان زمانی که از مراکز دانش‌بنیان‌ به صورت ویژه حمایت شود آثار و ثمرات آن را خواهیم دید بنابراین به نظر می‌رسد یکی از محورهای مهم شعار امسال و تحقق آن حمایت از مراکز دانش‌بنیان‌ است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰۰ واحد فناورانه داریم که ۳۴۰ واحد در پارک علم ‌و فناوری مستقر هستند و از این تعداد ۹۲ شرکت دانش‌بنیان بوده البته امسال درصدد افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

آزادی با بیان اینکه ۲۰ محصول منحصر به فرد که نیاز کشور است در استان کرمانشاه تولید می‌شود، عنوان کرد: برای حمایت از مراکز دانش‌بنیان‌ نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم که یکی از اقدامات تأثیرگذار سیاست‌گذاری بر اساس زیست‌بوم منطقه‌ای است و قانون حمایت از مراکز دانش‌بنیان‌ نیز می‌تواند کمک کننده این شرکت‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به سطح بیشتری از رشدیافتگی دارند که یکی از آنها حمایت دولت و اختصاص تسهیلات لازم و نقدینگی مورد نیاز است در نتیجه دولت می‌تواند با خرید محصولات آنها از این شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: خرید محصولات دانش‌بنیان توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در توسعه و گسترش آنها تأثیرگذار باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از