حالت تاریک
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

دولت بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات کند

دولت بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات کند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: بانک‌ها رضایتمندی را در بین مردم به وجود نیاورده‌اند که این موضوع نیازمند ورود شخص رئیس‌جمهور است تا از منابعی که دولت در اختیار دارد برای پرداخت تسهیلات خرد اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد عدم اعطای تسهیلات خرد به مردم است که سبب اعتراضات پی‌در‌پی نمایندگان مجلس شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: حدود دو هفته پیش رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به جلسه نظارتی مجلس شورای اسلامی دعوت شدند و گلایه‌های مردم به آن‌ها منتقل شد.

وی تصریح کرد: به‌دنبال جلسه مذکور قرار شد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تحت عنوان وام‌ تکلیفی مثل تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شود که حداقل در این دو بخش مشکل افرادی که پرونده‌هایی تشکیل داده و ثبت‌نام کرده‌اند، حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکلی که امروز وجود دارد عدم پرداخت وام‌های خرد به مردم است، افزود: مردم از این نظر بسیار گلایه‌مند هستند و این نارضایتی‌ها به دولت هم منتقل شده است.

وی عنوان کرد: شخصاً به رئیس‌جمهور عرض کردم یکی از مشکلات موجود این است که بانک‌ها رضایتمندی را در بین مردم به وجود نیاورده‌اند که این موضوع نیازمند ورود شخص رئیس‌جمهور است تا از منابعی که دولت در اختیار دارد برای پرداخت تسهیلات خرد اقدام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که شاید بانک‌ها می‌توانستند انجام دهند جذب نقدینگی و اعطای تسهیلات بود، درحالی که نه نقدینگی و نه تسهیلات مدیریت نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا در پایان گفت: بخشی از تورم موجود به دلیل همین نقدینگی است زیرا بانک‌ها به‌جای بانکداری صحیح به سمت بنگاه‌داری رفته‌اند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از