حالت تاریک
۳ روز مانده به عید؛

دیار فرهاد و شیرین هنوز نوروزی نشده!

دیار فرهاد و شیرین هنوز نوروزی نشده!

تنها چند روز تا رسیدن نوروز فرصت باقی است اما کرمانشاه هنوز رنگ و بوی عید ندارد و آن‌گونه که باید فضاسازی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عید امسال به دلیل تقارن با ایام ماه مبارک رمضان، حال و هوای دیگری دارد اما اکنون که چند روزی از ماه رمضان طی شده و چند روز دیگر تا نوروز مانده، کرمانشاه؛ دیار فرهاد و شیرین، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی به شایستگی فضاسازی نشده است. 

المان‌سازی‌های نوروزی و رمضانی در کرمانشاه چندان به چشم نمی‌آید و میادین شهر از هیاهوی نوروز به دور مانده‌اند، زیباسازی‌ها کم‌رنگ‌تر از گذشته انجام شده درحالی که رفته‌رفته مسافران نوروزی از راه می‌رسند! 

البته ضعف فضاسازی‌های محیطی تنها مختص نوروز نیست اکنون که چند روزی از ماه مبارک رمضان هم سپری می‌شود کماکان تبلیغات محیطی و حتی المان‌سازی‌های خاص این ایام ضعیف‌تر از گذشته خودنمایی می‌کند. 

گویا دستگاه‌های متولی چند روزی مانده به بهار از فرصت نبود مسئولان ارشد خود در کشور سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند این ایام هم صرفا با نصب چند بنر و پوستر سپری شود. 

روزگاری کرمانشاه در فضاسازی‌های نوروزی نگین غرب بود از ساخت المان و نصب بنر و پوستر تا کاشت گل و گیاه و فضاسازی‌های محیطی اما چندسالی است که حال و هوای نوروز را از مردم و مسافران دریغ می‌کنند. 

متولیان امر در آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی این روزها به چه مشغول هستند که برخی از  آن‌ها حتی از نظارت بر یک مکان تفریحی و تاریخی هم ناتوان هستند؛ مکانی که بدون مجوز به محلی برای ترویج فساد مبدل شد و ماجرایش هم در نطفه خفه شد! 

مسئولان دستگاه‌های مرتبط با ستاد خدمات سفر تا چه میزان برای مهمان‌نوازی کرمانشاه آماده‌اند که حتی برخی از آن‌ها پوششی ضعیف در روز مانور خدمت‌رسانی خود به نمایش گذاشتند! 

کرمانشاه این روزها حال و روز خوبی ندارد و گویا عزمی میان مسئولانش نیست تا استانی با این ظرفیت از داشته‌های جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی، با برخورداری از آب و هوای چهار فصل، خوراک‌های بی‌نظیر و مردمانی مهمان‌نواز بتواند نه بهتر از آنچه هست، ظاهر شود بلکه لااقل داشته‌هایش را عرضه کند…

صبا مرجانیان سردبیر شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد و فعال رسانه‌ای

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از