پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-19 18:16 - شماره خبر : 8038 0
مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی خبر داد:

رقابت کنکوری ۳۲ هزار داوطلب کرمانشاهی

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی از رقابت ۳۲ هزار داوطلب کرمانشاهی در کنکور سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این آزمون پنج‌شنبه و جمعه همین هفته برگزار می‌شود.

 

اسماعیل میرزایی‌قلعه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی افزود: تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در سراسر کشور در آزمون سراسری امسال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این میزان ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان نسبت به مرحله اول ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در استان کرمانشاه در مرحله دوم ۳۱ هزار و ۷۱۲ داوطلب وجود دارد که از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۳۳ نفر معادل ۶۲ درصد کل داوطلبان زن و ۱۱ هزار و ۹۷۹ نفر معادل ۳۸ درصد کل داوطلبان مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: کنکور سراسری مرحله دوم در سطح ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود و در مجموع ۱۹ حوزه در سطح استان میزبان داوطلبان هستند. 

میرزایی‌قلعه ادامه داد: در شهر کرمانشاه حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، و دانشگاه رازی ۶ حوزه اصلی برگزاری آزمون هستند. 

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی تصریح کرد: تعداد داوطلبان در مرحله دوم نسبت به مرحله اول در استان کرمانشاه به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است. 

وی یادآوری کرد: صبح روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه داوطلبان در گروه‌های آموزشی علوم انسانی، ریاضی و فنی و بعد از ظهر آن، در رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و صبح روز جمعه نیز داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

میرزایی افزود: در سطح استان کرمانشاه از مجموعه داوطلبان ۷ درصد داوطلبان گروه ریاضی، ۵۸ درصد علوم تجربی، ۲۷ درصد علوم انسانی، ۵ درصد زبان‌های خارجی و ۳ درصد نیز در گروه آزمایشی هنر آزمون خواهند داد. 

وی گفت: دانشگاه رازی در مجموعه ۱۲ حوزه امتحانی دارد که صبح روز پنج‌شنبه ۳ هزار و ۶۵۱ نفر در گروه علوم انسانی در دانشگاه رازی آزمون خواهند داد همچنین عصر روز پنج‌شنبه یک‌هزار و ۴۲۱ نفر در این دانشگاه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و صبح روز جمعه نیز ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی در حوزه‌های امتحانی دانشگاه رازی رقابت خواهند کرد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VWRQd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار