حالت تاریک
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

زبان فارسی جزئی از هویت ایرانیان است

زبان فارسی جزئی از هویت ایرانیان است

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مفاخر ارزشمند ادبی در کشور گفت: زبان فارسی جزئی از هویت ایرانیان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حامد دمیاد صبح امروز سه‌شنبه در مراسم روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: مفتخر هستیم که در استان کرمانشاه اساتید و شاعرانی حضور دارند که در راستای پاسداشت فرهنگ و ادبیات فارسی گام برمی‌دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: یکی از نکاتی که باید به آن در روزگار امروز توجه داشته باشیم، تعصب نسبت به هویت، فرهنگ و هنر ایران است.

دمیاد تصریح کرد: در زندگی روزمره به صورت مداوم از کلمات غیر فارسی استفاده می‌کنیم و بسیاری از لغات غربی جایگزین واژگان فارسی شده‌اند که لازم است برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی توجه ویژه‌ای نسبت ادبیات و فرهنگ خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: زبان فارسی در قرن‌های مختلف با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها در برابر تحولات ایستادگی و توانسته فرهنگ و هنر ایرانیان را به نسل‌های بعد منتقل کند؛ امروز ما وارثان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی هستیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهمی که‌ این دوره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته ارتباط با دانشگاه و دانشجویان است تا بتوانیم از ظرفیت دانشگاهیان و استعدادهای جوان استفاده کنیم.

دمیاد خاطرنشان کرد: از دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف هنری دعوت می‌کنیم تا فعالیت‌های هنری خود را به صورت هدفمند دنبال کنند و آثار خود را در سامانه‌های مربوطه به ثبت برسانند تا بتوانند از مزایای صندوق هنر بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از