حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

زیرساخت‌های فرهنگی کرمانشاه توسعه می‌یابد

زیرساخت‌های فرهنگی کرمانشاه توسعه می‌یابد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زمینه فعاليت‌های متنوع فرهنگی و هنری در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی کرمانشاه توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی صبح امروز جمعه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مجمتع فرهنگی دانش شهر کرمانشاه اظهار داشت: با تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری دانش و با اقدامات نهایی در مجتمع بیستون، سرانه فرهنگی استان کرمانشاه افزایش می‌یابد تا بتوانیم شاهد خلق آثار فرهنگی و هنری توسط هنرمندان باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در مدت اخیر تلاش شده تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای رشد و توسعه استان کرمانشاه فراهم کنیم و دولت شهید رئیسی توجه ویژه‌ای را به توسعه زیرساخت‌های استان‌ها در عرصه گردشگری، کشاورزی و صنعت داشتند.

صحرایی بیان کرد: یکی از نیازهای اصلی برای پیشرفت و توسعه ایجاد زیرساخت‌های لازم است و بدون امکانات و شرایط لازم پیشرفت ممکن نیست و باید در این مسیر ظرفیت‌های کرمانشاه را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در طی مدت اخیر تلاش شده زیرساخت‌ لازم برای حضور گردشگران فراهم شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه استان مهم است، بیان کرد: افتتاح نخستین پروژه فیبرنوری در کلان‌شهرهای کشور در استان کرمانشاه به‌وقوع پیوست که ۵۵۰ کیلومتر حفاری شده تا سرعت دسترسی فناوری، صنعت، کشاورزی و... به مجموعه ارتباطی ۸۰ برابر ارتقا پیدا کند.

صحرایی عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌ ارتباط فیبرنوری در استان کرمانشاه سبب می‌شود تا سرعت انتقال اطلاعات با شتاب بیشتری دنبال شود و انجام اقدامات تسریع شود و در عرصه فرهنگ نیز با تکمیل زیرساخت‌ها جزو پنج استان برتر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بودجه عمرانی سالانه کرمانشاه امسال حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که با پیگیری فراوان برای نهایی‌شدن خط راه‌آهن کرمانشاه به خسروی برای ایجاد توسعه اقتصادی و تجاری و اتصال به راه‌آهن غرب آسیا که فرصت‌های اشتغال بسیاری را به‌دنبال دارد با موافقت رهبر معظم انقلاب ۳۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه به تصویب رسید که از شهریورماه اولین اقساط آن قابل دریافت است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با آغاز پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی و ایجاد کارگاه‌های متعدد زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر ایجاد می‌شود و بودجه این پروژه هفت برابر کل بودجه استان کرمانشاه است و این ظرفیت فرصت مناسبی برای توسعه است.

صحرایی خاطرنشان کرد: پس از بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه که مسیر دشواری را طی کرد و امروز حمل و نقل هوایی یک ضرورت محسوب می‌شود تا قبل از فصل پاییز تحویل خواهیم گرفت که تا پیش از این تعداد پروازها به‌دلیل وضعیت نامناسب باند کاهش یافته بود.

وی اذعان کرد: استان کرمانشاه در عرصه فرهنگ و هنر حرف‌های بسیار زیادی را بیان کردن دارد و هنرمندان برجسته‌ای در استان حضور دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از