چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-04-19 17:29 - شماره خبر : 8036 0
یک مسئول مطرح کرد:

سامانه سو تسهیل‌گر زیرساخت گفتگوی مردم و مسئولان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: سامانه زیرساخت گفتگوی میان مردم و مسئولان را تسهیل کرده است اما بدون حضور و مشارکت مردم عملاً این طرح بی‌فایده خواهد بود.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی ظهر امروز سه‌شنبه در گردهمایی جهاد تبیین ویژه فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه که در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها به کارهای فرهنگی اختصاص ندارد، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سامانه‌ای با نام سامانه «سو» راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه افزود: معروفات دایره گسترده‌ای دارند و حوزه‌های مختلفی همچون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می‌گیرند از این‌رو در تمام این حوزه‌ها به آمر به معروف و ناهی از منکر نیاز است.

احمدی گفت: این سامانه موضوع امر به معروف و نهی از منکر در میان مسئولان، کارکنان و کارمندان سازمان‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

وی افزود: امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه سال ۷۹ فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر عرصه‌های گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است. 

احمدی تصریح کرد: در دیداری با رهبر معظم انقلاب برخی مسئولان عنوان کردند که دیگر در جمع مطالبه‌گران حضور پیدا نمی‌کنند زیرا مطالبه‌گران آنها را با عنوان نقد و بررسی دعوت می‌کنند اما مباحثی خارج از نقد در آن جمع و جلسه عنوان می‌شود یعنی اهداف جلسه از انتقاد فراتر می‌رود. 

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری اصولی دارد که نیازمند مرور مداوم است، گفت: تمام افراد، اقشار، گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که با ستاد امر به معروف در ارتباط هستند باید این اصول را با دقت مطالعه کنند. 

احمدی افزود: در سامانه سو ۱۷ موضوع دسته‌بندی شده است که هر کدام بین ۴ تا ۹ زیرمجموعه یا زیر موضوع دارند، مردم با مراجعه به این سامانه در ارتباط با تخلف دیده شده در هر زیر موضوع مشاهدات خود را ثبت می‌کنند. 

وی بیان کرد: سازمان امر به معروف نیز موارد ثبت شده را به سازمانی که تخلف در آن دیده شده ارسال می‌کند، مدیران این سازمان‌ها موظفند در زمان تعیین‌شده به موارد ارسالی پاسخ دهند؛ هدف از این طرح همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند گفتگوی بدون لکنت مردم با مسئولان است.

احمدی اذعان داشت: این سامانه زیرساخت گفتگوی میان مردم و مسئولان را تسهیل کرده است اما بدون حضور و مشارکت مردم و ثبت مشاهدات آنها در این سامانه عملاً این طرح بی‌فایده خواهد بود بنابراین همه باید سعی کنیم که علاوه بر ارتباط با سامانه در ترویج و نشر آن نیز بکوشیم.

وی گفت: گروه بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ادارات و نیز تمام گروه‌ها و افرادی که توانمندی‌های لازم در این رابطه را دارند باید کمک کنند تا مطالبات مردمی بیشتر و بهتر به سرانجام برسند.

احمدی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر مبحث آموزش است، گفت: برخی مدعی هستند که خیلی خوب امر به معروف و نهی از منکر را می‌شناسند اما باید گفت هرچه میزان آموزش امر به معروف و نهی از منکر قوی‌تر و بیشتر شود امر به معروفان و نهی از منکرهای قوی‌تری در جامعه شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، مقام معظم رهبری در جلسه خود با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور این ستاد را از وظیفه امر به معروف منع کردند لذا در این راستا ستاد امر به معروف باید به صورت مباشرتی در مبحث امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند.

احمدی عنوان کرد: باید زیرساخت‌های ورود مردم به عرصه امر به معروف و نهی از منکر مهیا شود، در واقع ستاد امر به معروف و نهی از منکر مانند ستاد اقامه نماز است، ستاد اقامه نماز به جای هیچ‌کس نماز نمی‌خواند بلکه زمینه و بسترسازی می‌کند تا دیگران نماز بخوانند ستاد امر به معروف نیز دقیقاً چنین عمل نمی‌کند یعنی به طور مستقیم افراد را امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند بلکه با تسهیل‌گری، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترسازی‌های مردمی و قضایی آمران به معروف را با آموزش‌های صحیح به سمت امر به معروف و نهی از منکر درست هدایت می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر به مراجع قضایی کشیده شود ستاد امر به معروف هماهنگی‌های لازم برای پیگیری آن مورد در شعبه مخصوص را انجام خواهد داد.

انتهای پیام /

https://mersadnews.ir/short/e8r98
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار