حالت تاریک
معاون بهره‌برداری و توسعه آبفای کرمانشاه خبرداد:

ورود آب‌های سطحی ۲۰۰ نقطه کرمانشاه به فاضلاب

ورود آب‌های سطحی ۲۰۰ نقطه کرمانشاه به فاضلاب

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: در بیش از ۲۰۰ نقطه شهر کرمانشاه آب‌های سطحی وارد شبکه فاضلاب می‌شود و باید برای این امر تمهیداتی اندیشیده شود.

سعید ستوده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به اینکه در اغلب شهرهای استان کرمانشاه شبکه جمع‌آوری آب سطحی را نداریم، اظهار داشت: هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب از مشکلات موجود است زیرا پس‌زدگی آب باران آغشته به فاضلاب، موجب ورود اجسامی به شبکه می‌شود و خسارت فراوانی را به تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری وارد می‌کند.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه شبکه فاضلاب برای آب‌های سطحی طراحی نشده، افزود: این مسئله مشکلات و خسارات بسیاری را بر شبکه فاضلاب تحمیل می‌کند و علاوه بر این سبب می‌شود هنگام بارندگی شدید در برخی از مناطق که شیب خطوط کم است آب و فاضلاب به منازل مردم وارد شود.

 

وی با بیان اینکه شهرداری متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی‌ها است، گفت: با توجه به آیین‌نامه‌های نظام مهندسی و شهرسازی ورود هرگونه آب‌های سطحی به داخل منهول‌های آب و فاضلاب ممنوع بوده زیرا علت اصلی پس‌زدگی منهول‌ها همین ورود آب‌های سطحی است.

 

ستوده تصریح کرد: در فصل بهار و تابستان که بارندگی نداریم، نقاطی را که آب‌های سطحی در آن جمع می‌شوند، شناسایی می‌کنیم.وی افزود: در بیش از ۲۰۰ نقطه شهر کرمانشاه  آب‌های سطحی وارد شبکه فاضلاب می‌شود و باید برای این امر تمهیداتی اندیشیده شود.

 

ستوده از آمادگی 30 اکیپ اتفاقاتی و امدادی این شرکت برای ارائه خدمات به مردم در بخش آب و فاضلاب در سطح شهر خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه توسط این تیم به‌منظور مقابله با ورود جریان سیلاب به تأسیسات و شبکه‌های آب‌رسانی و نیز شبکه‌های فاضلاب وجلوگیری از پس زدن فاضلاب به منازل مشترکان انجام می‌شود.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در طول سال در زمینه نگهداری و تعمیرات انجام می‌شود، گفت: تابستان امسال بیش از سه میلیارد تومان به‌منظور تعمیر، بازسازی و نوسازی تجهیزات آبفا هزینه شده که عمده تجهیزات شامل تانکرهای شستشوی شبکه، پمپ‌های لجن‌کش، پمپ‌های اس‌پی هستند و همچنین برای خرید یک دستگاه واترجت برنامه‌ریزی شده است.

 

وی شرکت آب و فاضلاب را شرکت خدمات‌رسان و خدمتگزار مردم معرفی و اذعان کرد: هرگونه حادثه یا مشکل مربوط به آب و فاضلاب را به سامانه شبانه‌روزی ۱۲۲ اطلاع داده تا همکاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از