حالت تاریک
مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبرداد:

سهم ۲۶ درصدی کرمانشاه از اشتغال‌زایی دولت

سهم ۲۶ درصدی کرمانشاه از اشتغال‌زایی دولت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال تعهد اشتغال در استان، ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر است.

 

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: هر ساله در جلسه شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شده و میزان اشتغال استان‌ها توسط دولت هدف‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال در نظر گرفته به تعداد جمعیت فعال، ویژگی‌های منطقه‌ای و افراد بیکار بستگی دارد، افزود: امسال هدف‌گذاری دولت برای یک میلیون شغل است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر سهم استان کرمانشاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه مدیران دستگاه‌ها مسئول ایجاد اشتغال هستند، گفت: در حالت کلی ایجاد اشتغال از محل پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، صدور مجوزها، معرفی افراد در مراکز کاریابی و سامانه جستجوی شغل صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته هدف‌گذاری دولت برای ایجاد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شغل بود که تعهدات اشتغال استان، ۳۴ هزار و ۵۱۷ مورد شغل بوده که ۹۵.۶۲ درصد صحت‌سنجی انجام و در سامانه رصد ثبت شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایان تعهد اشتغال سال گذشته تا فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد پیش‌بینی می‌شود میزان صحت‌سنجی به ۹۸ درصد برسد.

وی با بیان اینکه در صحت‌سنجی جزو پنج استان اول بودیم، تصریح کرد: هم‌زمان با ثبت اشتغال در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، کار نظارت و صحت‌سنجی بر اشتغال‌های ایجادی در استان از طریق تلفنی، نظارت میدانی و نظارت در سطح عالی و توسط دستگاه‌های نظارتی در استان انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب بالاترین سهم را در تعهد اشتغال استان دارند، ادامه داد: مشاغل ایجادی مربوط به بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، گفت: تعداد ۱۹ مرکز کاریابی در استان وجود دارد که ۱۳ مورد آن در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها مشغول فعالیت می‌کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از