حالت تاریک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه:

سکه ۴ میلیون تومان حباب دارد

سکه ۴ میلیون تومان حباب دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به عدم ضرب سکه توسط بانک مرکزی گفت: اکنون سکه در بازار ۴ میلیون تومان حباب دارد.

محمدسعید جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع «مرصاد» با بیان اینکه قیمت طلا همواره متاثر از دو فاکتور قیمت ارز و قیمت طلای جهانی است، اظهار داشت: از هفته پیش تاکنون انس جهانی طلا بالا رفته اما با توجه به کاهش نرخ ارزی افزایش چشمگیری را شاهد نبودیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به افزایش بیش از حد انتظار انس جهانی طلا افزود: دولت برای کنترل قیمت طلا اقدام به خرید شمش کرده که با ورود آن به کشور مقداری تعادل ایجاد کند.

جعفری با اشاره به اینکه مدتی است سکه ضرب نشده، گفت: حباب سکه اکنون حدود چهار میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: شکستن این حباب در سال جاری منوط به افزایش ضرب سکه توسط بانک مرکزی است و گر نه این حباب همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.


جعفری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خرید اینترنتی طلا را توصیه نمی‌کنیم، چون شرایط طلا با باقی اقلام متفاوت است؛ طلا فلزی گران‌بها در حجمی کوچک است که می‌تواند مورد اهداف کلاه‌برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم طلا را از مراکز معتبر خریداری کنند، افزود: در کرمانشاه هیچ پرونده شکایتی از طلافروشان تشکیل نشده است.

جعفری درباره قیمت طلای ۱۸ عیار گفت: طی روز گذشته قیمت خرید طلا از مشتری ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و قیمت پایه فروش طلا ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از