حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا هستند

شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر گرفته از قیام امام حسین(ع) است، گفت: شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا هستند.

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه امسال میزبان کنگره ملی شهدای استان است؛ که در این راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته فرهنگی کنگره، عضویت دارد و برنامه‌هایی فرهنگی و هنری خود را اجرا خواهد کرد زیرا همگان در مقابل شهدا مسئول هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه همواره در خط مقدم مبارزه با دشمن بعثی قرار داشته‌اند و با تقدیم شهید از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و همواره نشان داده‌اند مرزبانان خوبی برای این سرزمین هستند.

جلالی خاطرنشان کرد: سیره و زندگی شهدا بهترین الگو برای تمام افراد جامعه به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان است زیرا شهدا تربیت یافته مکتب انسان‌ساز قیام عاشورا بودند که با الگوگیری از حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شده و از ارزش‌های الهی و اسلامی دفاع کردند.

وی ادامه داد: ایمان، تقوا، اخلاص، ولایت‌مداری، شجاعت، ظلم‌ستیزی، شب‌زنده‌داری و... از ویژگی‌های برجسته شهدا است که رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه نباید یاد و خاطر شهدا در جامعه به فراموشی سپرده شود فرمودند: «مسئله شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری گنج دفاع مقدس هيچگاه فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: شهدا و خانواده معظم آنها حق بسیار بزرگی بر گردن تمام ملت ایران دارند و وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و عمل به خواسته‌ آنها و تکریم خانواده شهدا است که کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه این فرصت را مهیا کرده است.

جلالی بیان کرد: زبان هنر بهترین شیوه برای انتقال فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت در جامعه است زیرا انسان به وسیله هنر درک درست و مشخصی از مفاهیم والای انسانی کسب می‌کند و در همین راستا تاکنون آثار سینمایی، فیلم کوتاه، مستند، نمایشگاه عکس، هنرهای تجسمی، تئاتر و... با موضوع دفاع مقدس به نمایش درآمده است که در استان کرمانشاه سالانه شاهد برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد به میزبانی شهرستان اسلام‌آبادغرب هستیم.

وی اضافه کرد: مردم قهرمان و شهیدپرور استان کرمانشاه به‌ویژه شهرهای غربی استان در عملیات غرورآفرین مرصاد با ایستادگی در برابر دشمن بعثی و منافقین مانع نفوذ دشمن به عمق خاک کشورمان شدند و توانستند در تنگه چهارزبر دشمنان را متوقف کنند؛ مناطق عملیاتی غرب کشور شاهد حضور انسان‌های وارسته و با اخلاصی بوده که تا ابد نام آنها در یادها جاودان می‌ماند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از