حالت تاریک

صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه رشدی 13درصدی داشت

صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه رشدی 13درصدی داشت

ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از افزایش 13درصدی ارزش و رشد 14درصدی وزن صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در هفت ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: در هفت ماهه سال جاری یک میلیارد و  729 میلیون و 312 هزار دلار کالا به وزن چهار میلیون و 268 هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

 

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 از لحاظ ارزش 13درصد و از حیث وزن رشدی 14درصدی داشته است.

 

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و...عنوان کرد.

 

وی افزود: نزدیک به 69 میلیون دلار کالا از طریق  گمرکات استان کرمانشاه به داخل کشور وارد شده است.

 

ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار هفت ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در این مدت در مجموع 68 میلیون و 840 هزار دلار کالا به وزن 9 هزار و 712 تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله و کرمانشاه وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش سه درصد و از حیث وزن پنج درصد کاهش داشته است.

 

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و ...عنوان کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از