حالت تاریک
یک هفته با کتاب؛

صدور دستور رئیسی برای معیشت کتابداران

صدور دستور رئیسی برای معیشت کتابداران

صدور دستور رییس جمهور برای حل مشکلات معیشتی کتابداران و انتشار فراخوان جشنواره شعر فجر و جشنواره ادبی فلسطین از مهمترین اخبار این هفته کتاب و ادبیات بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از به نقل از خبرگزاری مهر، در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی ۶ خبر مهم می‌پردازیم.

دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات معیشتی کتابداران و معرفی برنده جایزه کتاب علمی بریتانیا از مهمترین اخبار هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

همچنین انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی شعر فجر، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره کتاب و رسانه و انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره ادبی فلسطین از جمله دیگر اخباری است که در این گزارش به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی شعر فجر

فراخوان هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سه گروه ادبی شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

معرفی برنده جایزه کتاب علمی بریتانیا

نویسنده علمی مشهور، اد یونگ، به عنوان برنده جایزه کتاب علمی انجمن سلطنتی بریتانیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. وی برای «یک دنیای عظیم: چگونه حواس حیوانات قلمروهای پنهان اطراف ما را آشکار می‌کند» این جایزه را دریافت کرد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی

با اعلام دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا ۱۳ آذرماه تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره کتاب و رسانه

با اعلام دبیرخانه بیست‌ویکمین دوره جشنواره کتاب و رسانه به‌دلیل استقبال اهالی کتاب و رسانه، مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات معیشتی کتابداران

در پی پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع برخی مشکلات معیشتی کتابداران، با دستور رئیس‌جمهور سازمان برنامه و بودجه کشور ملزم به اختصاص اعتبار برای رفع مشکلات معیشتی کتابداران شد.

انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره ادبی فلسطین

فراخوان سومین دوره جشنواره ادبی فلسطین توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

در سومین دوره جشنواره ادبی فلسطین، برترین آثار تولیدشده با موضوع فلسطین و «غزه»، مقاومت و آرمان آزادسازی قدس شریف که پیش از این چاپ و منتشر نشده‌اند، بررسی و انتخاب خواهند شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از