استاندار کرمانشاه عنوان کرد:
ضرورت جمعآوری مدارس کانکسی و سنگی کرمانشاه
استاندار کرمانشاه گفت: ۱۰۷ مدرسه کانکسی و ۲۲ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که بر اساس برنامهریزیها باید تا پایان شهریور ۱۴۰۴ جمعآوری شوند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ منوچهر حبیبی عصر امروز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد، به بررسی مسائل و مشکلات آموزشی، امکانات رفاهی مدارس و مراکز آموزشی پرداخت و با اشاره به تحصیل ۳۷۰ هزار دانشآموز در حدود ۴ هزار مدرسه استان، اظهار داشت: ۲۶ هزار معلم وظیفه تعلیم و تربیت این دانشآموزان را بر عهده دارند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط شورای آموزش و پرورش استان، عنوان کرد: این موفقیت، وظایف ما را سنگینتر کرده است و باید تلاش بیشتری برای توسعه نظام تعلیم و تربیت استان داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰۷ مدرسه کانکسی و ۲۲ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که بر اساس برنامهریزیها باید تا پایان شهریور ۱۴۰۴ جمعآوری شوند.
وی تأکید کرد: رئیسجمهور نیز بر جمعآوری مدارس سنگی، کپری و کانکسی تأکید دارند و برای تحقق این هدف باید از ظرفیت خیرین، گروههای جهادی و مشارکت مردم استفاده کرد.
حبیبی با اشاره به اینکه زور، ثروت و دانش سه شکل قدرت هستند، گفت: امروزه قدرتی که متکی به علم و دانش باشد، بالاترین قدرت محسوب میشود.
وی در ادامه افزود: کشورهایی که به علم و دانش اهمیت دادهاند، در حوزههای اقتصادی و توسعهای جایگاه بالاتری دارند. اگر ما نیز بهدنبال توسعهیافتگی هستیم، چارهای غیر از اهمیت دادن به علم و دانش نداریم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش اصلیترین متولی دانایی در جامعه است، عنوان کرد: این نهاد وظیفه خطیری در تربیت نسل آینده دارد و باید دیگر دستگاهها نیز در کنار آن قرار گیرند.
وی بر زودبازده بودن سرمایهگذاری در این حوزه تأکید کرد و گفت: نتیجه این سرمایهگذاری در کمتر از یک دهه مشخص خواهد شد و افراد توانمندی تربیت خواهند شد که آینده کشور را بهدست خواهند گرفت.
حبیبی اظهار داشت: معلمان معماران جامعه آینده هستند و نسل آینده محصول تلاش آنهاست. اگر کرمانشاهی آباد و توسعهیافته میخواهیم، باید از مدرسه شروع کنیم؛ لذا شورای آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه علمی استان نقش مهمی دارد و این شورا باید علاوه بر حوزه علمی، به حوزههای مهارتی و تربیتی نیز توجه کند.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم مهارتآموزی در مدارس گفت: باید به سمتی برویم که هر دانشآموز در کنار آموزشهای مدرسه، یک مهارت نیز فراگیرد.
وی نقش انجمن اولیا و مربیان در افزایش مشارکت مردم در نظام تعلیم و تربیت را مهم دانست و افزود: باید زمینهای فراهم شود تا مشارکت خانوادهها در آموزش و پرورش پررنگتر شود.
حبیبی با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط شورای آموزش و پرورش استان، این موفقیت را مرهون تلاش همه اعضای شورا، معلمان استان و استاندار پیشین کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، دانست.
در این همایش، جمعی از دانشآموزان خوشذوق استان به اجرای برنامههای هنری پرداختند. همچنین، در سی و یکمین همایش ملی سالروز تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، استان کرمانشاه بهعنوان استان برتر معرفی شد و رئیسجمهور و وزرای کشور و آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیر از استاندار کرمانشاه و مدیرکل آموزش و پرورش قدردانی کردند.
انتهای خبر/