حالت تاریک

ضریب نفوذ ۹۷ درصدی گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب

ضریب نفوذ ۹۷ درصدی گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: به‌دنبال گازرسانی به ۸۰ روستا در سرپل‌ذهاب ضریب نفوذ گازرسانی به ۹۷ درصد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، ناصر حسینی در آیین بهره‌برداری از ۸۱ پروژه گازرسانی در سرپل‌ذهاب که عصر امروز در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس وعده قبلی پروژه‌های مذکور در هفته دولت آماده بهره‌برداری بود اما با توجه به تقارن با ایام اربعین این پروژه‌ها افتتاح نشد در نتیجه از آنجا که سرپل‌ذهاب محل شهادت شهدای بزرگی است درتلاش بودیم که افتتاح این پروژه‌ها در هفته دفاع مقدس انجام شود که باز هم محقق نشد.

 وی با اشاره به ارائه خدمات ارزنده توسط دولت، افزود: نعمت گاز موهبتی است که خداوند به سرزمین ما عطا کرده و البته بسیار ارزشمند است و سبب تولید، اشتغال، رفاه و ایجاد ارزش‌افزوده در کشور می‌شود پس باید قدر آن را بدانیم.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه مذکور با تلاش شبانه‌روزی همکاران در شرکت گاز ظرف حدود هفت ماه به بهره‌برداری رسید.

 حسینی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های گازرسانی به منطقه دشت ذهاب مشکلات فراوانی داشت زیرا به این منظور باید ۲۳۰ کیلومتر شبکه و حدود ۲۵ کیلومتر خط تغذیه را در اراضی بسیار مرغوب و با ارزش این منطقه اجرا می‌کردیم که به دلیل کشاورزی بودن این اراضی بسیار دشوار بود.

 وی عنوان کرد: به‌منظور ایجاد ایستگاه تقلیل فشار در منطقه نیازمند تأمین زمین بودیم که با وجود سختی‌های آن همراهی مردم و دولت سبب ارائه این خدمت شد.

حسینی گفت: مطابق تقسیمات کشوری شهرستان سرپل‌ذهاب دارای یک شهر و ۱۹۳ روستا است و همه جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی افزود: ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری سرپل‌ذهاب ۱۰۰ درصد است و پیش از افتتاح پروژه‌های مذکور ۹۰ روستا گازرسانی شده بودند که اکنون این تعداد به ۱۷۰ روستا رسیده است.

 حسینی با اشاره به ایجاد ظرفیت اشتراک‌پذیری ۲۹ هزار مشترک در سطح شهرستان اذعان کرد: ۲۶ هزار مشترک در سطح شهرستان سرپل‌ذهاب از نعمت گاز برخوردار هستند و اکنون سه هزار و ۴۰۵ خانوار دیگر نیز قابلیت بهره‌مندی از نعمت گاز را دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: به‌دنبال گازرسانی به ۹۰ روستای سرپل‌ذهاب ضریب نفوذ گازرسانی ۶۵ درصد بود که اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

حسینی اذعان کرد: پروژه‌های گازرسانی به یک واحد صنعتی و ۸۰ روستا با تخصیص ۲۴۲ میلیارد تومان در شهرستان سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسیدند که البته بخشی از هزینه‌ها مربوط به گازرسانی در بخش ازگله است.

وی افزود: فرآیند اشتراک‌پذیری به زودی آغاز می‌شود و نیروهای شرکت گاز در بخش بهره‌برداری آماده ارائه خدمت و نصب علمک در این مناطق روستایی هستند همچنین همه واحدهای صنعتی در طول مسیر از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اذعان کرد: به‌منظور بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌های مذکور هفت پیمانکار در سرپل‌ذهاب مستقر و هر پیمان‌کار با دو تا سه اکیپ در محل حاضر شد. به گفته حسینی اکنون ۱۷۰ روستای سرپل‌ذهاب گازرسانی شده و ۲۳ روستا باقی‌مانده که ۱۰ روستای دیگر در دست اقدام برای گازرسانی است.

 وی افزود: ۱۳ روستای باقی‌مانده مطابق مصوبه شورای اقتصاد امکان گازرسانی ندارند با این حال در صورت تأمین بودجه فرآیند طراحی، انجام می‌شود و سرپل‌ذهاب تا پایان سال به شمار شهرهای سبز اضافه می‌شود و ضریب نفوذ گازرسانی به مناطق روستایی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: منحصر به‌فردترین روش تأمین انرژی را در ایران داریم پس قدر گاز را بدانیم زیرا امانت آیندگان است همچنین باید آن را ایمن مصرف کنیم.

 

انتهای پیام/

ضریب نفوذ ۹۷ درصدی گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب
ضریب نفوذ ۹۷ درصدی گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب
ضریب نفوذ ۹۷ درصدی گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از