حالت تاریک
فرماندار جوانرود:

ظرفیت‌های گردشگری باید بیش از پیش شکوفا شوند

ظرفیت‌های گردشگری باید بیش از پیش شکوفا شوند

فرماندار جوانرود با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان مغفول مانده است، گفت: این ظرفیت‌ها باید بیش از پیش شکوفا شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، نامدار حسینی در نشست با معاون میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان که در فرمانداری جوانرود برگزارشد، اظهار داشت: شهرستان جوانرد با داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری  وثبت جهانی منظر فرهنگی اورمانات مورد بی‌مهری واقع شده است در حالی که می‌توانست با بهره گیری از این ظرفیت‌ها در راستای اشتغال و رونق اقتصادی  اقدامات موثری انجام گیرد.

فرماندار جوانرود بر اهمیت صنعت گردشگری در رونق و پویایی اقتصادی منطقه تأکید کرد و گفت: تحقق این امر مستلزم تنظیم یک سند چشم‌انداز و اطلس گردشگری است.

در ادامه وحید امیری؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان جوانرود دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که باید آن‌ها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی به چندین برنامه برای توسعه گردشگری شهرستان جوانرود اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها در طول یک سال آینده اجرایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی، برپایی نمایشگاه در تهران، توانمندسازی بومی گردی و جشنواره آیین‌های بومی و محلی از جمله این برنامه‌ها است.

امیری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه اولویت اصلی ماست، بیان داشت: نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۷ بهمن امسال  در تهران  در سطح ملی و بین الممللی برگزار و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی همچنین به جشنواره توانمندسازی بومی گردی اشاره کرد و افزود: در این  جشنواره  ۷۰ درصد مدیران بومی گردی ایران که در جوانرود برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

رستمی؛ مدیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جوانرود هم گفت: از دهم خرداد امسال تاکنون ۲۵ طرح گردشگری در این شهرستان موافقت نامه اصولی دریافت کرده‌اند.

ظرفیت‌های گردشگری باید بیش از پیش شکوفا شوند
ظرفیت‌های گردشگری باید بیش از پیش شکوفا شوند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از