حالت تاریک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

فرخی در دوران جنگ، رکورددار عمل جراحی بود

فرخی در دوران جنگ، رکورددار عمل جراحی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دکتر «فرخی» رکورددار عمل جراحی در یک‌ روز طی دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، قباد محمدی ظهر دوشنبه در آئین وداع با استاد پیشکسوت دکتر فرخی از پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: دکتر فرخی استاد پیشکسوت و با اخلاق دانشگاه بودند که تمام عمر خودشان را وقف خدمت خالصانه و بی‌ادعا به مردم این دیار کردند.

وی افزود: ️این استاد با اخلاق در دهه ۵۰ در تخصص جراحی فارغ‌التحصیل شدند در سال‌هایی که حتی پزشک عمومی هم کم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: دکتر فرخی در حالی که می‌توانست در نقاط دیگر کشور و یا دنیا زندگی کنند کرمانشاه را برای ماندن انتخاب کردند و با ماندن در کرمانشاه منشأ برکات زیادی در این استان بودند.

محمدی اضافه کرد: این استاد ارزشمند از موسسین دانشکده پزشکی، مؤسس بیمارستان بیستون و بنیانگذار نظام پزشکی بودند و صدها نفر را معالجه کردند.

وی ادامه داد: ️در دوران انقلاب مجروحین را مخفیانه مداوا می‌کردند و در دوران جنگ تحمیلی در حالیکه خیلی‌ها مهاجرت کردند، دکتر فرخی همین جا ماندند و خدمت کردند و رکورددار عمل جراحی در یک روز، در جنگ تحمیلی بودند.

محمدی گفت: محبت، مسئولیت‌پذیری و خدمت خالصانه و بسیاری از ویژگی‌های نیک دیگر در وجود استاد بود که باید همگی سرتعظیم در برابر این همه انسانیت و تدین فرو بیاوریم و به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به نوبه خودم این ضایعه دردناک را به خانواده بزرگوارشان، مردم شریف استان و جامعه پزشکی و دانشگاهی تسلیت می‌گویم و از تمامی عزیزانی که تشریف آوردند قدردانی می‌کنم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از