پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-01 00:00 - شماره خبر : 8255 0

فرماندار شهیدی كه مستجاب الدعوه بود

شهید والامقام «محمدرضا قلیوند» (شهید شاخص بسیج کارمندی کشور) فرماندار اسبق کنگاور یکم تیر ۱۳۴۰ در این شهرستان متولد شد و دوم مرداد سال ۶۷ در محور سرپل‌ذهاب و در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید قلیوند پس از پایان تحصیلات تا سطح دیپلم همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران، با وجود سن کم بعنوان فرمانده سپاه صحنه منصوب شد ولی پس از مدتی برای ادامه تحصیل، به آموزش و پرورش نقل مکان کرد و موفق به اخذ مدرک کاردانی در رشته دینی و عربی شد. 

وی سپس در سال ۶۵ حکم بخشداری شهر صحنه را دریافت کرد ولی بنا بدلایلی از پذیرش آن امتناع ورزید اما با درخواست‌های مردمی و به شرط حضور همزمان در جبهه‌ها پس از مدتی دیگر، این بار سمت فرمانداری کنگاور را پذیرفت ولی از حضور در جبهه‌ها غافل نشد. 

شهید قلیوند سابقه ۳۶ ماه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشت و حداقل در ۱۷ عملیات که مهمترین آن‌ها عملیات‌های «والفجر یک و پنج، کربلای پنج و مرصاد» بود شرکت کرد. 

این شهید والامقام در فرازی از وصیتنامه‌اش خطاب به همسرش، می‌گوید: ممکن است با مصائبی بزرگتر و سخت‌تر برخورد کنی، مصائبی که کمر انسان را خم می‌کند ولی تو همیشه به حضرت زینب (س) اقتدا کن. 

در بخش دیگری از وصیتنامه شهید آمده است: خود را همیشه در کنار خانواده‌های داغدیده احساس کن، باید صبر کنی، به قول امام به ما امر شده که استقامت کنیم و ما هم باید مطیع باشیم که انشاالله هستیم. 

«محمدباقر قلیوند» برادر این شهید والامقام گفت: برادرم همواره سعی داشت هر کاری که انجام می‌داد رضایت خداوند متعال در آن باشد و اگر می‌دانست کاری مقبول درگاه الهی نیست از انجامش خودداری می‌کرد. 

وی که استاد دانشگاه است، یادآور شد: برادرم، دستگیری از نیازمندان و توجه به اقشار مختلف مردم بخصوص محرومان و نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار داده بود و هرگز راضی نبود کسی بخاطر وی در رنج و زحمت بیفتد لذا تا آنجا که امکان داشت کارهایش را شخصا انجام می‌داد. 

قلیوند ادامه داد: برادرم عاشق امام بود و حضور در جبهه را تکلیف می‌دانست و به همین دلیل بود که یکی از شروط پذیرفتن سمت فرمانداری کنگاور را حضور همزمان در جبهه‌ها قرار داده بود. 

برادر شهید محمد رضا قلیوند در ادامه به نقل از خاطره‌ای از زبان همسر آن شهید پرداخت و گفت: ایشان تعریف می‌کرد حدود دو هفته قبل از شهادت محمدرضا، از کرمانشاه عازم کنگاور بودیم اتومبیل‌مان در راه دچار نقص فنی شد و چون هوا هم تاریک شده بود، ایرادش معلوم نمی‌شد. 

وی ادامه داد: در آن هنگام از اتومبیل‌های عبوری هم که درخواست کمک کرده بودند ولی کسی توجهی نمی‌کرد تا اینکه برادرم رو به آسمان کرده و با خدای خود به راز و نیاز پرداخته و درخواست کمک می‌کند، چند دقیقه بعد از دعای ایشان یک خودروی عبوری که عازم جبهه‌ها است و از قضا مکانیکی هم در این خودرو حضور دارد مقابل‌شان توقف کرده و به رفع نقص اتومبیل آن‌ها می‌پردازد. 

قلیوند در پایان از مسئولان کشور بدلیل انتخاب برادرش به عنوان شهید شاخص بسیج کارمندی کشور تقدیر و ابراز امیدواری کرد همه ما با تاسی از شهدای والامقام در راه حفظ ولایت فقیه بکوشیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NYBJ8
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار