پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-01 09:06 - شماره خبر : 9172 0
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه:

فلسفه قیام عاشورا ظلم‌ستیزی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شده، گفت: فلسفه قیام عاشورا ظلم‌ستیزی است.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام حسين(ع) برای حفظ اسلام، حفظ و نگهداری رسالت پیامبر اکرم (ص) در مقابل حکومت زمان خود که قائل به اجرای دستورات الهی نبود قیام کردند و در این مسیر جان خود را فدا کردند تا زمینه آگاهی و هوشیاری مردم را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: پس از واقعه بسیار بزرگ عاشورا که به دلیل جهل و ناآگاهی مردم به وقوع پیوست و امام حسین (ع) و یارانشان به بدترین شکل ممکن به شهادت رسیدند حضرت زینب (س) پرچم‌دار روشنگری و جهاد تبیین شدند و توانستند با ایمان و علم خود زمینه رسوایی حکومت بنی امیه را فراهم کنند.

شعبانی بیان کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود امروز اثری از قیام عاشورا در جامعه اسلامی وجود نداشت و در حقیقت ایشان نهضت عاشورا را زنده نگاه داشتند و آن را در جامعه اسلامی تبلیغ و اهداف آن را برای مردم تشریح کردند که پس از آن قیام‌هایی برای خون‌خواهی از حضرت سیدالشهدا (ع) به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین از سال‌های گذشته توسط شیعیان و علما در مسیر نجف و کربلا آغاز شد با وجود اینکه مانند امروز تعداد بسیار زیادی از مردم در این مسیر حضور نداشتند اما با تبلیغ این رویداد بسیار مهم امروز مشاهده می‌کنیم یک حرکت بسیار بزرگ جهانی در مسیر کربلای معلی در حال رخ دادن است که قریب به ۲۰ میلیون نفر در آن از نقاط مختلف جهان حضور پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: راهپیمایی بزرگ اربعین فرصت تبلیغ اسلام ناب محمدی و ارزش‌های آن است تا جهانیان با اهداف دین مبین اسلام آشنا شوند که یکی از مهم‌ترین آن ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار جهانی است که انقلاب اسلامی ایران امروز پرچم‌دار مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران جهان است.

شعبانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه و جهان در حال مبارزه با سیاست‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی است و کشورهای بسیاری در جهان در حال الگوبرداری از مبانی انقلاب اسلامی هستند که شاهد تحولات چشم‌گیری در جهان هستیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vbol5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار