حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
قصه مسکن ملی در کرمانشاه به کجا رسید؟
چه خبر از آخرین جلسه شورای مسکن کرمانشاه؛

قصه مسکن ملی در کرمانشاه به کجا رسید؟

با توجه به اینکه ساخت مسکن ملی یکی از مطالبه‌های به حق مردم است و انتظار دارند این مهم توسط مسئولان محقق شود اما روز گذشته جلسه شورای مسکن بدون مصوبه و ارائه جمع‌بندی از سوی استاندار کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ روز گذشته شورای مسکن استان کرمانشاه با حضور استاندار و سایر مسئولان در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر در مورد پروژه‌های نهضت ملی مسکن سرانجام جلسه بدون جمع‌بندی از سوی مدیران، به اتمام رسید و مصوبات جلسه برای حاضران مشخص نشد!

در این جلسه با توجه به در دستور کار قرار گرفتن پروژه‌های روبنایی نهضت ملی مسکن؛ ساخت مدارس در مجتمع‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفت که اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیشنهاد ساخت مشارکتی را مطرح کرد که سازمان توسعه، تجهیز و ساخت مدارس تأکید کرد توانایی تکمیل این پروژه‌ها را ندارد و هیچ اعتباری برای آن اختصاص نیافته است.

در ادامه جلسه مقرر شد با توافق صورت گرفته از محل صندوق ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن نسبت به ساخت مدارس در این مناطق اقدام شود تا مشکل کمبود مدارس در مجتمع‌ها برطرف شود و دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها سردرگم نشوند.

انتقال پروژه‌های کرمانشاه به غیر

مرزبان نظری مدیرکل توسعه، تجهیز و ساخت  مدارس در این نشست، اظهار داشت: این نهاد لیست مدارس مورد نیاز را برای ساخت در اختیار راه و شهرسازی استان کرمانشاه قرار داده اما بعضی از این پروژه‌ها به سایر شهرهای استان منتقل شده است.

در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه همچنین مشکل پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن مورد بررسی قرار گرفت و پیمانکاران پروژه اذعان کردند چنان‌چه تسهیلات به موقع پرداخت نشود در تحویل پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی با مشکل مواجه خواهیم بود.

در پایان این نشست پس از بحث و بررسی‌های فراوان در مورد مشکلات و موانع پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان‌ کرمانشاه این جلسه بدون جمع‌بندی و مصوبه‌ از سوی استاندار کرمانشاه به پایان رسید.

استاندار کرمانشاه در جلسات متعدد نسبت به پیش‌بینی ساخت مراکز خدماتی، آموزشی و بهداشتی در مجتمع‌های نهضت ملی مسکن تأکید کرده بود اما در فرآیند اجرا گویا مشکلات بسیاری وجود دارد.

بازار مسکن دچار رکود شده 

یاسر ملکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در حال حاضر بازار مسکن در استان کرمانشاه دچار رکود شده و سازندگان علاقه‌ای به آغاز پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های فعلی ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان کرمانشاه گفت: در وضعیت کنونی تعداد پروانه‌های صادره از سوی شهرداری کرمانشاه نیز کاهش یافته و پیش‌فروش واحدهای مسکونی نیز صورت نمی‌گیرد.

ملکی با اشاره به وضعیت بازار مصالح ساختمانی، عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد ساخت و سازها کاهش پیدا کرده، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نمی‌توانند برای سال آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

برنامه زمان‌بندی نهضت ملی مسکن مشخص نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان کرمانشاه بیان کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در حال ساخت است اما برنامه زمان‌بندی برای اتمام آن اطلاع‌رسانی نشده و قطعاً تکمیل این واحدها می‌تواند مشکلات بخشی از مردم را برطرف کند.

ملکی با بیان اینکه ۹۵ درصد نقل و انتقالات جابه‌جایی مردم به پایان رسیده، افزود: هم‌اکنون تعداد واحدهای بسیاری خالی مانده که زیر قیمت در حال عرضه است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۲۰ درصد واحدهای مسکونی خالی باشد.

انتظار مردم کرمانشاه برای بهره‌برداری نهضت ملی مسکن

زهرا مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به ثبت‌نام در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پرداخت اقساط آورده متقاضیان پروژه‌ نهضت ملی مسکن از سرعت پایینی برخوردار است و معلوم نیست چه زمانی آماده بهره‌برداری باشد.

شهروند کرمانشاهی بیان کرد: مردم انتظار دارند مسئولان روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را تسهیل کنند و با رفع موانع موضوع تأمین مسکن خانواده‌ها را به سرانجام برسانند زیرا مردم عادی برای پرداخت اقساط آن از تمام دارایی خود استفاده کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مردم انتظار دارند برگزاری جلسات مختلف با حضور مسئولان استانی به منظور افزایش سرعت ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن منجر به رفع موانع و تسهیل امور شود زیرا خانه‌دار شدن و رهایی از اجاره‌نشینی آرزوی آن‌ها است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از