حالت تاریک
جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) مطرح کرد:

لحاظ ۸۰۰عنوان برنامه برای برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه

لحاظ ۸۰۰عنوان برنامه برای برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) گفت: حدود ۸۱۵ عنوان برنامه برای برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار مسعود قنبری صبح امروز شنبه در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۲، موضوع برنامه‌های کنگره شهدا کلید زده شده و پس از چهار ماه برنامه‌ریزی از تیرماه برنامه‌ها به کمیته‌های شورای سیاست‌گذاری برای اجرا، ابلاغ شده است. 

وی افزود: در این راستا ۴۰ جلسه برای تدوین برنامه‌ها، ۳۰ جلسه توجیهی و ۵۰ جلسه کارگروهی و کمیته‌ای برای برآورد میزان توانمندی و شناسایی ظرفیت‌های استان کرمانشاه برگزار شده است. 

جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: در شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدا، ۲۴ کمیته استانی تشکیل شده که مدیران استانی به‌عنوان مسئولان کمیته‌ها و معاونت‌های سپاه استان به‌عنوان دبیر، معرفی و احکام مسئولیتی برای آن‌ها صادرشده است و در سطح شهرستان‌ها نیز به همین منوال شورای سیاست‌گذاری شهرستان و کمیته‌ها تشکیل شده است. 

سردار قنبری خاطرنشان کرد: برای این رویداد حدود ۸۱۵ عنوان برنامه در نظر گرفته شده که ذیل هر عنوان برنامه به‌عنوان مثال برای یادواره شهدا در بسیج دانش‌آموزی چیزی بالغ بر یک‌هزار برنامه خواهیم داشت، بر همین اساس هزاران برنامه متنوع از روستا تا مرکز استان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌شده است که هرکدام به فراخور به کمیته‌ها، بخش‌ها، دهستان‌ها و مراکز شهرستان‌ها و مرکز استان ابلاغ شده است. 

وی عنوان کرد: در برگزاری این رویداد تمرکز بر جامعه هدف دانش‌آموزی و دانشجویی خواهد بود و برای این رویداد برنامه‌هایی در هشت سطح برنامه‌ریزی شده ازجمله ستاد معین در استان‌های قم و تهران، شورای سیاست‌گذاری به ریاست نماینده محترم ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، ستاد کنگره ملی شهدا و شورای اداری به ریاست استاندار، ستاد اجرایی کنگره به دبیر کلی سردار ریحانی و در شهرستان‌ها شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت شهدا به ریاست امام جمعه شهرستان، ستاد بزرگداشت به ریاست فرمانداران و ستاد اجرایی با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستان خواهد بود. 

سردار قنبری با بیان اینکه نگاه ما در تبیین برنامه‌های دفاع مقدس با زبان و برداشتی تازه برای نسل جوان خواهد بود، گفت: در بحث یادواره‌ها بیشترین برنامه‌ریزی را داشته‌ایم و علاوه بر یادواره‌های خانگی، محلی، روستایی، شهرستانی و استانی، یادواره خانوادگی هم به این لیست اضافه کرده‌ایم و در خود خانه شهید، یادواره خانوادگی شهید با حضور فامیل‌های شهید برگزار کرده‌ایم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. 

جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: در بحث ساخت کلیپ، موشن‌گرافی، عکس‌نوشته، شناسایی ظرفیت‌های بزرگ فضای مجازی که مورد علاقه نسل جوان هستند برنامه‌ریزی کردیم و برگزاری مسابقات در فضای مجازی و حقیقی با محوریت شهدای دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشوری با میزبانی استان کرمانشاه نیز در دست اقدام است. 

وی در ادامه با اشاره به نقش ارتش و نیروی انتظامی در این کنگره، گفت: در این راستا ارتش و نیروی انتظامی در کمیته‌های مربوطه اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده‌اند و در ادامه برنامه‌های کنگره قبلاً دو فیلم سینمایی ساخته شده که در حال حاضر ساخت یک سریال را در دستور کار داریم و مجموعا اقدامات خوبی صورت گرفته اما به اعتبارات ویژه‌ای در این زمینه نیاز داریم. 

سردار قنبری تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره، جلساتی با افراد کرمانشاهی مؤثر و مقیم در تهران و نیز فرماندهان ارشد کشوری در سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع برنامه‌ریزی کردیم و از ظرفیت‌های این عزیزان برای برگزاری شکوهمند کنگره استفاده خواهیم کرد؛ از اویل امسال تا به امروز با همکاری مدیرکل بنیاد شهید استان در راستای این کنگره از چهار هزار خانواده شهید دفاع مقدس سرکشی صورت گرفته است. 

وی در پایان گفت: علاوه بر همه فعالیت‌هایی که در حوزه زیرساختی، هزاران برنامه فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و ورزشی انجام و برنامه‌ریزی شده و نیز تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره، ۱۷۰ عنوان کتاب نیز در حوزه دفاع مقدس تألیف شده و ۵۰ عنوان کتاب در دست چاپ است که با تأمین اعتبار، انجام خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لحاظ ۸۰۰عنوان برنامه برای برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه
لحاظ ۸۰۰عنوان برنامه برای برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از