حالت تاریک
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه مطرح کرد:

ماه رمضان فرصتی برای شناخت سیره امام‌حسن(ع)

ماه رمضان فرصتی برای شناخت سیره امام‌حسن(ع)

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: ماه رمضان فرصتی برای شناخت سیره امام حسن(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله فاضلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ۱۵ مبارک رمضان مقارن با میلاد امام حسن مجتبی(ع) است که  در بین ائمه اطهار(ع) به نام کریم اهل‌بیت(ع) مشهور هستند و همواره توجه ویژه‌ای به محرومان داشته‌اند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: در حدیثی که از امام حسن مجتبی(ع) نقل شده چنین آمده است بهترین خوبی‌ها داشتن خلق نیکو است و خود امام حسن(ع) همواره با مردم مهربان و خوش رفتار بودند و حتی دشمنان خود را مورد لطف قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تصریح کرد: امام حسن(ع) همواره در زمان خود سیره و رفتار پیامبر اکرم(ص) را در جامعه تداعی می‌کردند و در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی شبیه رسول خدا بودند.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در زمان امامت خویش با صبر و بردباری رفتار کردند و با توجه به شرایط به صلح با حکومت زمان پرداختند تا بتوانند ادامه‌دهنده راه رسول خدا باشند و دستورات الهی را در جامعه اجرا کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته و زیبای سیره امام حسن مجتبی(ع) بخشش و اطعام فقرا بود که در همین راستا شیعیان نیز در ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی سفرهای افطار و اطعام فقرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به ترویج ارزش‌های اسلامی و سیره ائمه اطهار نیازمند است و باید این الگوی عملی را به صورت ویژه در جامعه تبلیغ کنیم تا بتوانیم راه سعادت را‌ طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم پیامبران و صالحین را به عنوان الگو به مسلمانان معرفی می‌کند و پیامبر اکرم(ص) را بهترین اسوه و الگو می‌داند و در این راستا ما هر چه بتوانیم جامعه را با ارزش‌های اسلامی بهتر آشنا کنیم در دنیا ‌و آخرت موفق خواهیم بود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: متأسفانه در سالیان اخیر دشمنان با برنامه‌ریزی خود الگوهای غربی را به جوامع مختلف معرفی کرده‌اند و کوشیده‌اند تا افکار مردم جهان را متاثر از بینش خود قرار دهند تا بتوانند نقشه‌های خود را عملی کنند و اگر جامعه‌ای نتواند در مقابل تهاجم صورت گرفته ایستادگی کند، الگوهای غربی به راحتی جایگزین ارزش‌های آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تصریح کرد: امروز فعالان تبلیغی، رسانه‌ای و مجازی وظیفه نشر معارف ائمه اطهار را برعهده دارند و قطعا می‌توانند در این فضای جنگ ترکیبی تأثیرگذار باشند زیرا مسلمانان از منابع تربیتی و ارزش‌های اسلامی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای پرداختن به سیره امام حسن(ع) است و مشاهده‌ می‌کنیم امروز مجالس بسیاری به همراه اطعام برپا می‌شود و این مجالس آثار و برکات فراوانی دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از