حالت تاریک
یادداشت؛

مبارزه با استکبار آرمان مهم دانشجویی است

مبارزه با استکبار آرمان مهم دانشجویی است

در طول تاریخ روحیه استکبار ستیزی از آرمان‌های مهم دانشجویی در ایران اسلامی بوده است که این روحیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، دانشجوی ایران اسلامی با روحیه استکباری خود به خوبی جریان نفوذ دشمن را می‌شناسد و در برابر آن موضع می‌گیرد و با آرمان‌خواهی خود به استکبارستیزی می‌پردازد.

دانشجوی ایران اسلامی معتقد است اگر از خطر استکبار غفلت بورزد آن‌ها در فرهنگ و تفکر ما رخنه می‌کنند و با پروژه نفوذ اقتدار و اعتلای ما را نشانه می‌گیرند.

نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو منبعث از حادثه‌ای است که طی آن سه دانشجوی دانشگاه تهران با حمله دژخیمان شاه در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند.

ماجرا از این قرار بود که بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و زمزمه حضور انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در ایران، دانشجویان به کودتا و حضور مجدد شیطان بزرگ معترض بودند و در داخل و خارج دانشگاه تهران چند روز تظاهراتی برپا کردند تا اینکه یک روز قبل از سفر نیکسون (معاون رئیس‌جمهور آمریکا) به ایران، سربازان شاه برای کنترل اوضاع وارد دانشگاه شده و به‌بهانه‌ای واهی وارد دانشکده فنی می‌شوند و تعداد زیادی را مجروح کرده و سه نفر را به شهادت می‌رسانند.

روحیه استکبارستیزی از گذشته‌های دور تاکنون با آرمان‌های دانشجویی عجین شده که این روحیه موجب عزت و اقتدار برای ملت ایران اسلامی است.

۱۶ آذر روز دانشجو یادآور حفظ روحیه استکبارستیزی است و در دهه چهارم پیشرفت انقلاب اسلامی دانشجویان با خلاقیت و تلاش استکبار جهانی را به هراس وا داشته‌اند.

۱۶ آذر را می‌توان روز مبارزات قشر فرهیخته دانشجو با آمریکا و استکبار جهانی نامید و اکنون بعد از گذشت ۷۰ سال از آن واقعه دانشجو و دانشگاه ما کماکان در مسیر صعود به قله‌های دانایی و بینایی در حرکت است و باید مراقب بود بلندگوهای آمریکا (من و تو، اینترنشنال، بی‌بی‌سی و…) در این روزهای ضداستکباری ما را به دامن استکبار و مقاصدش نکشانند.

از زمان پیروزی انقلاب تا امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی انواع توطئه‌ها را علیه انقلاب اسلامی اجرا کرد تا راه را بر این ظهور و حضور عزتمندانه سد کنند، اما به برکت وجود رهبری و ملتی غیور، این انقلاب نه‌تنها خدشه‌دار نشد بلکه شکوه‌مندانه‌تر از قبل رشد کرد.

حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ نشان داد دانشجو در خط مقدم استکبارستیزی و آمریکاستیزی قرار دارد و مبارزه با استکبار و استعمار دلیل ماندگاری روز دانشجو است.

بهمن کریمی؛ فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از