حالت تاریک
در دیدار با دانشجویان مطرح شد؛

مبارزه ساختاری با فساد واجب است

مبارزه ساختاری با فساد واجب است

رئیس قوه قضائیه در نخستین برنامه سفر استانی به اردبیل به مناسبت روز دانشجو به دیدار دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی رفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای صبح پنجشنبه در نخستین برنامه سفر استانی به اردبیل به مناسبت روز دانشجو به دیدار دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی رفت.

در ابتدای این مراسم یکی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی پشت تریبون رفت و از رئیس قوه قضائیه خواست در مورد عزل وزیر قبلی جهاد کشاورزی شفاف‌سازی کنند.

وی گفت:‌از اینکه جلوی گسترده‌تر شدن ابعاد فساد در ورود نهاده‌های دامی در دولت فعلی را گرفتید متشکرم.

این دانشجو بیان کرد: گاهی برای ریشه‌کن کردن فساد باید سراغ ریش سفیدان این عرصه رفت. برخی تسهیل‌گر فساد اطرافیان خود می‌شوند. مبارزه ساختاری با فساد و خشکاندن ریشه‌های آن واجب است، ممنون که از تخلف و فساد فرزندان معاون اول خودتان هم نگذشتید.

وی بیان کرد: گمان نمی‌کردیم از بین تعداد زیاد دانشگاه‌های مرکز دانشگاه محقق اردبیلی را برای حضور در روز دانشجو انتخاب کنید. خوشحالیم یک نفر از مرکزگرایی و تبعیض دست برداشت و عدالت را رعایت کرد.

یک دانشجو دیگر از فرآیند جذب معلم و مافیای کنکور از رئیس قوه قضائیه مطالبه‌گری کرد که عملکرد دولت چقدر در راستای مبارزه با مافیای کنکور موفق بوده است؟.

یک دانشجو نیز از مسئولانی که قول داده‌اند اما عمل نکرده‌اند انتقاد کرد و گفت: در زمان احداث کارخانه فولاد اردبیل آثار باستانی کشف شد، مسئولین قول مسقف کردن محل را دادند اما دو سال می‌گذرد و اتفاقی نیفتاده است. برخی مسئولین هویت و فرهنگ ما را کم اهمیت شمرده‌اند؛ چگونه به آن‌ها اعتماد کنیم؟ کارخانه فولاد اردبیل یکی از مهم‌ترین تهدیدکننده‌های منطقه است.

دیگر دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی نیز خطاب به رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امیدواریم حضور شما در جمع دانشجویان استان اردبیل الگویی برای سایر مسئولین باشد، گفت: آینده شغلی بعد از فارغ التحصیلی یکی از نگرانی‌های جوانان است. چرا سرمایه‌های ملی و انسانی ما باید بعد از فارغ التحصیلی به فکر مهاجرت به ساید کشورها باشند. آقای اژه‌ای نماینده ما جوانان در بین رؤسای دو قوه دیگر باشید؛ همیشه می‌گویند از کالای ایرانی حمایت کنید اما یکبار کسی نگفته از خریدار ایرانی هم حمایت شود.اکثر کارخانه‌جات صنعتی حمایت ویژه دارند برای فروش ویژه محصولاتشان دارند اما برایشان کیفیت محصول مهم نیست چون می‌دانند که کسی از خریداران ایرانی حمایت نمی‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از