دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-19 13:56 - شماره خبر : 8771 0
با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مجتمع فرهنگی و هنری دانش افتتاح شد

با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه مجتمع فرهنگی و هنری دانش در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سید محمد هاشمی صبح امروز جمعه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مجمتع فرهنگی دانش شهر کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از مناطق تاریخی و دارای فرهنگ‌های متنوع در کشورمان است که هنرمندان آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند و از دیرباز تاکنون آثار بی‌نظیری را خلق کرده‌اند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرمانشاهیان همواره با حضور خود در صحنه‌هاو عرصه‌های مختلف، برگ زرینی را به واسطه مقاومت و ایستادگی خود به ثبت رسانده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم در راستای عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع فرهنگی و هنری دانش را به افتتاح برسانیم که در یکی از مناطق شهر کرمانشاه که از کمبود امکانات رنج می‌برد، افتتاح شد.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی و هنری دانش در شهر کرمانشاه می‌تواند به محلی برای گردهمایی و انجام اقدامات فرهنگی توسط اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شود.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم همواره توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و محروم بوده است، اقدامی که با اهتمام ویژه وزیر و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی عنوان کرد: پروژه فرهنگی و هنری دانش به مدت پنج سال با مشکل تأمین اعتبار مواجه و متوقف بود که در سال ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و در نهایت با ۳۰ میلیارد تومان تکمیل در اختیار مردم و اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برای ایجاد عدالت فرهنگی در مناطق مختلف کشور اهتمام ویژه‌ای را برای تولید محتوا در نظر گرفتیم که در قرارگاه شهید آوینی برای تحقق این مهم، اعتباراتی به‌صورت مستقیم در اختیار استان‌ها قرار گرفت که ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه تخصیص یافت.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولت سیزدهم با تمام وجود تلاش شد زمینه عدالت فرهنگی در ایجاد زیرساخت‌ها و تولید محتوا فراهم شود که در هفته دولت شاهد افتتاح طرح‌های مختلف به‌ویژه پلاتو خواهیم بود.

افتتاح مجمتع فرهنگی و هنری بیستون در هفته دولت 

پوریا جلالی در ادامه این نشست که با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار داشت: مجمتع فرهنگی و هنری دانش در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با برخورداری از نگارخانه، سال تئاتر، پلاتو و همایش از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مجمتع بیستون خواهد بود تا زیرساخت‌های فرهنگی لازم برای هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

جلالی خاطرنشان کرد: با افتتاح زیرساخت‌های فرهنگی در استان کرمانشاه می‌توانیم میزبان رویدادهای بسیار بزرگ فرهنگی و هنری کشور باشیم که این مجتمع نسبت به سایر زیرساخت‌های کشور از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است.

https://mersadnews.ir/short/VJOaq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار